איך תובעים תאונת עבודה?

תאונות עבודה הן תופעה שכיחה במקום העבודה. הם יכולים לקרות לכל אחד וכאשר הם עושים זאת, חשוב שתדע מה לעשות.

ראשית, עליך להפסיק לעבוד ולספר לממונה על התאונה. אם סבלת מפציעה, עליך לפנות גם לרופא או לפנות לבית החולים לקבלת טיפול. כמו כן, עליך לפנות לחברת ביטוח התגמולים של המעסיק שלך ולהגיש תביעה לתגמולים.

היכנסו לאתר שלנו למידע נוסף http://ioh.org.il

 

מה צריך לעשות במידה ונפגעת?

אם נפגעת בעבודה וצריך להגיש תביעה לפיצויים לעובדים, הנה מה שעליך לעשות:

  1. ודא שהמעסיק שלך יודע על הפציעה שלך. ייתכן שיהיה עליך למלא דו"ח תקרית או ליצור קשר עם הממונה שלך בהקדם האפשרי.
  2. התקשר לוועדה לתגמול עובדים במדינתך ולברר כיצד להגיש תביעה להטבות.
  3. קבל טיפול רפואי מרופא בעל רישיון לעסוק במדינתך, רצוי כזה שמתמחה ברפואה תעסוקתית או בעל ניסיון בפציעות עבודה.
  4. קבל עותקים של כל המסמכים הקשורים לפציעתך, לרבות כל תיעוד רפואי ודוחות מקציני אכיפת החוק או מגיבים ראשונים אחרים בזירת התאונה, כמו גם הצהרות עדים מעמיתים לעבודה או מפקחים שראו

 

תאונת עבודה היא פציעה המתרחשת בעבודה. עובד יכול להגיש תביעה לפיצויים על ידי פנייה לחברת הביטוח של מעסיקו. העובד יכול גם לפנות לוועדת הנפגעים (IB) על מנת לקבל מידע על זכויותיו וזכויותיו ביחס לתאונת עבודה.

ה-IB יחקור את האירוע ויחליט אם הפגיעה נגרמה כתוצאה מהעסקת העובד או לא. אם כן, אזי הפגיעה תסווג כמחלת מקצוע או תאונה. ה-IB יעריך עד כמה חמורה הפציעה ואיזה סוג פיצוי יש לתת לעובד.

אם נפגעת בעבודה, עליך להתייעץ עם מעסיקך לגבי זכאותך לפיצויים ממנו לפני הגשת תביעה מול IB.

 

הצעדים שעליך לנקוט:

חשוב לדעת מהם הצעדים שיש לנקוט על מנת להצליח לקבל פיצויים בגין תאונת עבודה. תחילה עליך לדווח על התאונה ולאחר מכן לפנות למעסיק שלך. אם אינך מרוצה מתגובתם, אזי תוכל להגיש תלונה במשרד העבודה והרווחה אשר יחקור את עניינך.

אתה יכול גם להגיש תביעה נגד המעסיק שלך אם הוא מסרב לתת פיצוי על כל פגיעה שאירעה בעבודה. לאחר מכן, בית המשפט יקבע אם הפגיעה נגרמה או לא עקב רשלנות מטעם המעסיק שלך.

אם נפגעת בעבודה, ייתכן שתהיה זכאי להטבות פיצויים לעובדים. אם הפציעה או המחלה שלך קשורות לעבודה, עליך להגיש תביעה למעסיק שלך. לאחר מכן יעמדו לרשות המעסיק 15 יום להגיב.

אם המעסיק שלך לא עונה תוך 15 יום, פנה למשרד הקרוב של המועצה לפיצויים לעובדים לקבלת סיוע.

פציעות הן תופעה שכיחה במקום העבודה. הם יכולים לקרות כאשר אתה לא זהיר, או שהם יכולים לקרות בגלל מכונה או כלי פגום. אם נפגעתם בעבודה וברצונכם לדעת כיצד להגיש בקשה לתאונת עבודה, אז המשך לקרוא!

 

ישנן שתי דרכים להגשת תביעה לתאונת עבודה:

1) אתה יכול להגיש בקשה דרך תוכנית התגמולים של המעסיק שלך. אם הפציעה חמורה מספיק, ייתכן שתוכל לקבל קצבאות נכות כמו גם טיפול רפואי.

2) אתה יכול לשכור עו"ד ולתבוע את המעסיק שלך בבית המשפט בפיצויים. זה אפשרי אם הפציעה לא הייתה מכוסה בפיצויים לעובדים או אם הפגיעה נגרמה כתוצאה מהתנהגות בלתי הולמת מכוונת מטעם המעסיק שלך.

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
נוטריון מבראש העין: מדריך לטפסים החשובים
נוטריון מבראש העין: מדריך לטפסים החשובים

בכל הנוגע לעניינים משפטיים בראש העין חיוני להחזיק נוטריון אמין לצידך. לנוטריונים יש תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והחוקיות של מסמכים שונים. בין אם אתם עוסקים בעסקאות מקרקעין, צוואות או חוזים עסקיים, נוטריון יכול לעזור לכם לנווט במורכבות המערכת המשפטית.

החמשה נוטריונים המובילים בנהריה
החמשה נוטריונים המובילים בנהריה

שירותי נוטריון ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות, ומבטיחים שהמסמכים הם אותנטיים ומחייבים מבחינה משפטית. בנהריה ישנם מספר נוטריונים מהשורה הראשונה המציעים שירותים מקצועיים לפרטיים ולעסקים כאחד.

נוטריון מקצועי בקרית אונו
נוטריון מקצועי בקרית אונו

נוטריון מקצועי בקרית אונו מספק מגוון שירותים חיוניים לפרטיים ולעסקים כאחד. נוטריונים אחראים לאימות ולאשר מסמכים חשובים, כגון חוזים, צוואות וייפוי כוח. הם ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת החוקיות והאותנטיות של מסמכים אלה.

עוד נוטריון מנהריה: מתמחה במשפטים
עוד נוטריון מנהריה: מתמחה במשפטים

לעורך דין נוטריון בנהריה תפקיד מכריע בעניינים משפטיים, המתמחה בהיבטים שונים של המשפט. הם אחראים על אישור מסמכים, ניהול שבועות ומתן ייעוץ משפטי ללקוחות. עורכי דין נוטריונים חייבים לעמוד בסטנדרטים אתיים מחמירים ולהבטיח את תקפותם של מסמכים משפטיים.