רשלנות רפואית בהריון

 

רשלנות רפואית הריוןהריון ולידה היא בין התקופות המרגשות הן בחייה של אישה והן בחייה של משפחה. תשעה חודשים מלאים בהתרגשות, חששות לקראת ההולך ובא, שאלות אותן אנו מעלים שוב ושוב. אילו תופעות ילוו אותי במהלך ההריון? איזה רופא או רופאה מומלצים לליווי הריון?, מדוע הגוף משתנה כל כך בזמן ההריון?, האם זה יהיה בן או תהיה זו בת?, האם אניק או לא?, איזו מיטה נקנה לפעוט הקטן בתחילת דרכו בעולם?, איזה אופי יהיה לו או לה ואילו תכונות בולטות ירכוש?, מתי יחייך לראשונה ועוד ועוד…

 

יחד עם אותה התרגשות המלווה הורים רבים, לצערנו יש בישראל לא מעט מקרים רפואיים בעיתיים סביב התקופה הזו של ההריון. רשלנות רפואית בהריון או בלידה הוא תחום שעליו אנו שומעים בחדשות ובכותרות לא מעט. השאלה היא כיצד הופך נזק שנגרם בהריון או בלידה לתיק משפטי שבגינו מגיעים פיצויים למשפחה?

 

תהליך ההריון

אישה בהריון מבצעת לא מעט בדיקות שהמטרה שלהן היא לוודא שמדובר בהריון תקין. היא נמצאת במעקב לאורך כל ההריון. יחד עם זאת, כמות הבדיקות מטילה גם על הצוות הרפואי אחריות גבוהה יותר. כלומר, יש כאן סוג של בעייתיות משום שמצד אחד אנחנו רוצים את הסיכויים למצוא אם משהו לא תקין בהריון או בעובר, מצד שני עצם ההגדלה וריבוי הבדיקות מובילה להמון סוגים של בדיקות שבכל אחת מהן הצוות הרפואי יכול לעשות טעויות. לכן, בצורה עקיפה, למרות הרצון הזה לשפר את המצב ולגרום לכמה שפחות טעויות, אנחנו גורמים ללא מעט טעויות. כלומר, ריבוי הבדיקות בפועל גרם לעליה בתביעות בגין רשלנות רפואית בהריון.

 

רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה מה ההבדל?

הנושא הזה של רשלנו רפואית בהריון מחולק לשניים ועלינו להפריד בין רשלנות רפואית בזמן ההריון לרשלנות רפואית בלידה. כאשר אנו מדברים על תקופת ההריון, הכוונה היא לתהליכי הבדיקות, למעקב, שמירת הריון, המלצותיהם המקצועיות של הרופאים ועוד.

 

כשמדובר על רשלנות רפואית בלידה הכוונה לכל מיני החלטות שהרופא או הרופאים לוקחים בזמן הלידה כמו למשל מצבים של לידה מוקדמת, לידת מלקחיים ועוד.

 

יש הבדל מאוד גדול בין החלטות המתקבלות תחת לחץ בזמן הלידה בחדר לידה או בחדר ניתוח למשל לבין אותן החלטות המתקבלות בזמן מעקב ההריון כשהכל קצת יותר רגוע. כשהתינוק עוד בתוך הרחם ואין סכנה ממשית לאם או לעובר הרבה יותר קל לחשוב רגע, להבין את המקרה ורק אז לקחת החלטה מקצועית רפואית. לעומת זאת, שרופא, מיילדת או מנתחת נמצאים תחת לחץ לא פשוט לקבל את אותן החלטות אבל עדיין, אנחנו ההורים שצפויים לעבור את אחת החוויות הכי חשובות, משמעותיות ומרגשות בחיים שלנו אם לא הכי, מצפים מהצוות הרפואי להיות מסוגל לקחת את אותן החלטות וכן, גם לקחת החלטות שקולות ומקצועיות בזמן אמת.

 

כלומר, התחומים אמנם חופפים וקשורים אחד לשני ללא כל ספק, הרי מדובר בהריון של עובר ובלידה של תינוק שהרבה פעמים, מדובר גם באותה מטופלת אבל ברמה המשפטית, מתייחסים לשתי התקופות הללו בצורה שונה.

 

יש בעיה רפואית – איך אפשר לקשר את זה לבדיקות

נשאלת השאלה נניח שהעובר נולד עם בעיה רפואית כזו או אחר, איך אנחנו בעצם יכולים לקשר את זה מבחינת רשלנות רפואית לבדיקות שהוא עבר במהלך ההריון או למהלך הריון שאיננו תקין? איך אפשר להבחין? ישנם נזקים שאפשר ברמה הרפואית לדעת ולהגיד מה המקור שלהם. בלידה או במעקב. יחד עם זאת, בני זוג שנולד להם תינוק עם נזק לא יכולים לדעת את המקור לנזק ואין גם ציפייה לידיעה.

 

מה שכן חשוב הוא בעצם להבין מה המקור ולעשות את הבירור הזה. במקביל, בואו לא נפסול את כל הנושא של אינטואיציה משום שלאותם הורים ברוב המקרים יש אינטואציה מאוד חזקה להבין האם באמת משהו היה לא תקין מבחינה רפואית. בדיקה מעמיקה מאפשרת לנו לבחון את הנושא ברמה הרפואית וברמה המשפטית. בחלק מהמקרים אכן מגיעים למסקנה שמדובר ברשלנות רפואית ולאו דווקא בסיכוי שהתממש. לכן, חשוב באמת לעשות את הבדיקה ולהבין מה בדיוק קרה.

 

 

כמה מסובך להוכיח רשלנות רפואית בהריון?

מדובר בתחום מורכב לכשעצמו כשמדברים על רשלנות, בטח בעולם הרפואה. יחד עם זאת, כשמדובר בהריון ולידה הספרות היא די ברורה שכן יש דברים שאסור לעשות אותם בתכלית. יש מקרים ספורים שהם עדין נמצאים כל הזמן במחלוקת ואין להם תשובה או פתרון סופי אבל לעומתם יש מקרים מאוד ברורים ואין ספק בכלל כי מדובר ברשלנות רפואית בהריון.

 

מה התהליך של הגשת תביעה בתחום רשלנות רפואית בהריון?

מכיון ומדובר בתחום שהוא מאוד רגיש ומכיון שאנשים רבים לא בוחנים את הדברים עד הסוף, ההמלצה היא שכאשר מרגישים שיש איזשהוא סיכוי ולו הקטן ביותר שנגרם איזשהוא נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, לבדוק את העניין, לגשת למשרד עורכי דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית בהריון. אותם עורכי דין ייוועצו עם מומחה מתאים  ואז תוכלו לדעת האם להתקדם הלאה או לא בהגשת תביעה משפטית.

 

לפעמים רק עצם הידיעה עבור אותם הורים שחוו חוויה כזו או אחרת כבר שווה את המאמץ ואת הבירור עצמו. הרי כל אחד מאיתנו רוצה ללכת לישון בלילה עם מצפון נקי ולפעמים גם תשובה שלילית נותנת המון לאותה משפחה שחוותה חוויה כזו או אחרת. כוחן של הוודאות לעומת החוסר וודאות. כמובן שאם התשובה היא חיובית ואנו יודעים שאנחנו יכולים להמשיך ולהגיש תביעה בגין אותה רשלנות, הורים רבים טוענים כי הם מרגישים שהחובה המוסרית שלהם לא נותנת להם שלא להגיש את אותה תביעה.

 

מה לגבי זוגות שהנזק כבר נעשה אצלם?

עורך דין לרשלנות רפואית בהריוןבדיוק עבור אותם זוגות הנושא הזה של רשלנות רפואית בהריון יכול דווקא להקל או לעזור. לעתים מדובר בנזק שהוא תוצאה סיכון שהתממש, אך לעתים מדובר בנזק שהוא תוצאה של רשלנות רפואית. במקרים כאלה חייבים לדאוג להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בהריון או בלידה משום שאותם הורים הם אלה שהולכים להתמודד עם הנזק הזה לאורך כל חייהם ומישהו חייב לתת את הדין.

 

מה לגבי הפיצוי?

העיקרון הראשוני של דיני הנזיקין סובב סביב החזרת המצב לקדמותו. כלומר, בית המשפט בא ואומר שאם לא היה נזק, מה אני צריך לתת למשפחה ברמת עלות כספית בשביל להביא אותה למצב של כאילו ולא היה נזק. לכן, אם הנזק גדול יש לו לפעמים משמעות כלכלית אדירה ולכן נפסקים תיקים בגין רשלנות רפואית בהריון ובלידה בסכומים אדירים. מי שנמצא מחוץ לעניין, אותם סכומי פיצויים שנפסקים בבית משפט נשמעים לאנשים לא הגיוניים אבל בפועל, זה מה שאותה משפחה צריכה כדי להמשיך הלאה את החיים שלה. מדובר בסכומים שנעים בין כמה מאות אלפי שקלים לבין מליוני שקלים במקרים מסוימים. כמובן שכל מקרה נבחן לגופו אבל הסכומים האלה הם הכרחיים במקרים רבים כמו למשל במקרים שיש צורך בסיוע לילד או לאמא בין אם מדובר בפגיעה בנפש ובין אם בגוף.

 

 

רשלנות רפואית הריון
לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
נוטריון פת: מתרגם בכיר לשפות זרות
נוטריון פת: מתרגם בכיר לשפות זרות

לנוטריון בישראל תפקיד מכריע באימות ואישור מסמכים חשובים, לרבות תרגומים לשפות זרות. כאשר מדובר במסמכים משפטיים או חוזים שיש לתרגם לשפה אחרת, נוטריון ציבורי יכול לספק חותמת אישור רשמית כדי להבטיח את הדיוק והאותנטיות של התרגום.

התקנון החדש לשכר נוטריון: הדרך הנכונה למקצוע
התקנון החדש לשכר נוטריון: הדרך הנכונה למקצוע

עם השינויים האחרונים בתקנות שכר הטרחה הנוטריון, חיוני לאנשי מקצוע בענף להישאר מעודכנים ולצייתם. ההנחיות החדשות מטרתן לייעל את מבנה שכר הטרחה ולהבטיח שקיפות במקצוע הנוטריון. על ידי הבנת התקנון המעודכן, נוטריונים יכולים לתת שירות טוב יותר ללקוחותיהם ולשמור על שלמות מקצועם.

שירותי נוטריון מקצועיים בנתניה
שירותי נוטריון מקצועיים בנתניה

נוטריון ממלא תפקיד מכריע במערכת המשפט על ידי אימות ואימות מסמכים שונים. בנתניה, אנשים פרטיים ועסקים זקוקים לא פעם לשירותיו של נוטריון מקצועי על מנת להבטיח את תקפות וחוקיות הניירת שלהם.

מדריך אגרת הנוטריון 2024: מבט מקצועי
מדריך אגרת הנוטריון 2024: מבט מקצועי

לנוטריונים תפקיד מכריע במערכת המשפטית על ידי אימות האותנטיות של מסמכים וחתימות. הם מספקים עד חסר משוא פנים לחתימה על ניירות חשובים, כגון צוואות, שטרות וחוזים.