פשיטת רגל ומזונות

 

פשיטת רגל ומזונותמה קורה כאשר הגרוש שלך מגיע לכדי פשיטת רגל? הרי על פי חוק, לאחר אישור פשיטת הרגל החובות עבור הנושים מגיעים לערבות המדינה. בהליך פשיטת הרגל יש להגיש תביעת חוב וזאת על ידי עורך דין מוסמך בכדי שאתם וכל הזכאים לדמי המזונות יקבלו אותם ללא הרעת תנאים.

 

פשיטת רגל ומזונות – מהי תביעת חוב?

כאשר אדם נמצא בתהליך פשיטת רגל כל החובות שלו וההליכים המשפטיים נעצרים על פי חוק. מעטים המקרים בהם בית המשפט מאשר להמשיך הליכים משפטיים כנגד פושט רגל. אך מה בנוגע לכל חובותיו של החייב? הנושים, בזמן הליך פשיטת הרגל מגיעים לבית המשפט בכדי להגיע לפשרה אל מול המדינה, זאת בזמן שכונס הנכסים עושה את עבודתו. דרישות אלו מכונות בשפה משפטית "תביעות חוב" או "דרישות חוב".

 

כיצד מגישים תביעת חוב בכל הנוגע אל פשיטת רגל ומזונות?

כאשר מדובר על תביעת חוב כללית ולאו דווקא עבור מזונות, עליכם להגיש את תביעת החוב עד שישה חודשים מיום מתן צו כינוס, את תביעת החוב יש להגיש את כונס הנכסים הרשמי. עליכם להוכיח את סיבת החוב שהוא אכן קיים ולהמציא אסמכתאות שיישארו זאת (היעזרו בעורך דין). האם תהליך בקשת מזונות דומה לתהליך דרישות חוב סטנדרטיות?

 

 

פשיטת רגל ומזונות – מימוש זכויות

תחילה עליכם להכיר בעבודה שאם הגרוש שלכן חייב בפשיטת רגל עליו להודיע לכל מי שמגיע לו מזונות על ההליך. במקרה בו לא הודיע פושט הרגל, על כונס הנכסים להוציא הודעה. לאחר שניתן צו כינוס, הזכאי למזונות צריך להגיש בקשת קצבה לבית המשפט. בבקשה יש לפרט מהם צרכי המשק התלויים במזונות, מה הסכום שנקבע בפסק הדין, ומהם הצרכים של הזכאים בדמי המזונות. כמו כן, עליכם לצרף תצהיר של זכאי המזונות ואת פסק דין המזונות.

 

לאחר הוצאת כל הטפסים והאסמכתאות הבקשה תועבר לכונס הנכסים הרשמי, בית המשפט ידון בבקשה ולאחר מכן יקבל החלטה. כפי שאתם מכירים, כל נכסיו של פושט הרגל יוצאים מרשותו ומגיעים אל רשות המדינה, ולכן רשאי בית המשפט להקציב דמי מזונות מתוך נכסיו של פושט הרגל על בסיס חודשי.

 

לעיתים נוצר הפרש בין דמי מזונות לפני פשיטת הרגל ודמי מזונות בזמן התהליך שיכול להיות ארוך. ההפרש אינו יורד לטמיון אלא נשאר בחבותו של פושט הרגל. על פושט הרגל בתום התהליך לשלם את ההפרש שנוצר כתוצאה מהליך פשיטת הרגל. במקרה סבור פושט הרגל שאינו יכול לעמוד בחובות דמי המזונות גם לאחר סיום הליך פשיטת הרגל עליו לבקש להקטין את החוב שלו כלפי כל הזכאים למזונות.

 

פשיטת רגל ומזונות – האם אפשר לעבור את התהליך ללא ליווי מקצועי?

רבים חושבים על חיסכון כאשר הם לא מיוצגים משפטית, האם הם פועלים בשיקול דעת? כאשר אינכם מכירים את המונחים המשפטיים, את ההליכים על פי חוק ואת ההתמודדות מול בית המשפט אתם עלולים לצאת מופסדים. הליך פשיטת רגל הוא הליך מאוד מסובך שיכול להפוך גם למאוד מייגע אם שני הצדדים לא משתפים פעולה. מדובר על תהליך שאורכו מינימום כ-6 חודשים, אך יכול גם להימשך כמה שנים.

 

בכדי לעבור את התהליך ולהישאר שפויים בסופו, עליכם לבחור בעורך דין מקצועי שילווה אתכם בהחלטות המשפטיות, בבקשות החוב, ובייצוג משפטי אם צריך. עורך דין לענייני פשיטת רגל אינו צמוד אליכם לאורך כל שלבי הבקשה מפאת בקשתו של בית המשפט. לכן, יש להתייעץ עם עורך הדין בכל שלב של התהליך, ובכל טופס ואסמכתא שעליכם להציג.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הנוטריון המוביל בבית שמש
הנוטריון המוביל בבית שמש

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, יש צורך בנוטריון אמין. בבית שמש נוטריון אחד בולט במקצועיות ובמומחיות שלו. עם ניסיון של שנים בתחום, הם מציעים מגוון רחב של שירותים כדי לענות על כל הצרכים הנוטריונים שלך.

הנוטריון המומחה בקריות
הנוטריון המומחה בקריות

מחפשים שירותי נוטריון מקצועי בקרית? אל תחפש עוד! הנוטריון המומחה שלנו בקרית מציע מגוון רחב של שירותים כדי לענות על כל הצרכים המשפטיים שלך. החל מאישור מסמכים נוטריוני ועד למתן ייעוץ משפטי, הצוות שלנו כאן כדי לעזור לך בכל שלב.

סוכן הנוטריון האמין בחיפה
סוכן הנוטריון האמין בחיפה

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, יש חשיבות מכרעת לנוטריון אמין. נוטריונים ממלאים תפקיד חיוני באימות האותנטיות של מסמכים, עדים לחתימות ומניעת הונאה. בחיפה, מציאת נוטריון מהימן יכולה לעשות את כל ההבדל בלהבטיח שהעסקאות המשפטיות שלך תקפות ומחייבות מבחינה משפטית.

מומחה נוטריון מודיעין: חקוק בחוק
מומחה נוטריון מודיעין: חקוק בחוק

נוטריוני מודיעין ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והתקפות של מסמכים רגישים בתחום פעולות המודיעין. על מומחים אלה מוטלת המשימה לאשר את הדיוק והחוקיות של המידע, לספק רובד חיוני של אבטחה ואמון בקהילת המודיעין.