פשיטת רגל השלכות

 

פשיטת רגל השלכותהליך פשיטת רגל מביא את החייב למצב של איפוס, אפשרות להתחלה מחדש. התהליך עצמו אינו נגמר בין יום אלא משתרע על פני כמה חודשים ולעיתים גם שנים.לאחר הגעה לפשרה עם הנושים, וקריאת תחקיר כונס הנכסים, רשאי בית המשפט להגיע להחלטה, האפשרויות הן מתן הפטר (אישור עבור הליך פשיטת הרגל) או דחייה של הבקשה מסיבות כאלה ואחרות. ההשלכות שיש בשלילת הבקשה הן מובנות, אך האם מהן ההשלכות במקרה בו אושרה הבקשה?

 

פשיטת רגל השלכות – התחלה מחדש

לאחר שאושרה בקשת פשיטת רגל (חדלות פירעון) אתם נקיים מחובות כלפיי הנושים, המדינה לוקחת על עצמה את ההחזרים לפני הסדר אליו בית המשפט הגיע עם הנושים, ובנוסף לאחר מכירת הנכסים ופתיחת קופה מיוחדת. ישנה השלכה מרכזית עבור אלו שעברו פשיטת רגל – הלוואות. ההשלכות לגבי בקשת הלוואות אינן לטובת החייב וחשוב שתכירו בזה.

 

פשיטת רגל השלכות – בקשת הלוואות

לאחר סיום הליך פשיטת הרגל תרשמו במאגר BDI למשך 3 שונים, זהו מאגר שמטרתו ליידע גופים פיננסיים אודות עברו של מבקש ההלוואה. לאחר שעברתם פשיטת רגל בקשת הלוואה תהפוך לאתגר עבורכם, מובן לכם למה? כאשר הבנק או מקור הלוואה אחר רואה שעברתם פשיטת רגל הוא חושש להעניק לכם הלוואה בחשש שלא תוכלו להחזיר את ההלוואה בתוספת הריבית.

 

אין זה אומר שלא תהיו זכאים כלל לקבלת הלוואות, אבל על מקור המלווה להכיר בעובדה שעברתם פשיטת רגל. בדרך כלל כאשר יש לכם עבודה מסודרת, הכנסה קבועה ואפילו נכס חדש אין שום בעיה לקבל אישור הלוואה, אך עדיין הריבית שלכם תהיה גבוהה יותר כיוון שהמקור המלווה כביכול לוקח סיכון גבוה יותר.

 

פשיטת רגל השלכות – משכנתא

כפי שכבר ציינו פושט הרגל יחווה קשיים בבקשת הלוואות בהרבה מקרים. לרוב הלוואות קטנות ומיידיות של סכומים נמוכים יהיו יותר מתועדפים לקבל אישור, אך מצד שני לקיחת משכנתא מצד פושט הרגל הוא הליך שכמעט ואינו עובר אישור במהלך ה-3 שנים לאחר סיום ההליך המשפטי.

 

על אף שייתכן ופושט הרגל יעמוד בכל הקריטריונים לקבלת הלוואה בריבית הוגנת, למקורות המלווים כרגע יש קלף עליכם והוא העבר שלכם. בכל מצב בו אתם נמצאים בחובות, אין לכם עבודה מסודרת או כל עניין כלכלי אחרי שבא לרעתכם, המקור המלווה לוקח תוספת סיכון על ההלוואה שהוא מאשר לכם. האם זה הגיוני יותר שאם יש סיכון גבוה שלא תחזירו עליכם לשלם יותר? תלוי את מי שואלים, אבל אלו הנהלים במדינה.

 

הדעה הרווחת היא שכדאי ללכת לבנק בכדי לקבל הלוואה במחיר הגון, אך הבנק הוא הרבה יותר קשה מאשר חברות חוץ בנקאיות בכל הנוגע למתן הלוואות. ברוב המקרים חברות פרטיות וחברות האשראי יהיו קהל היעד שלכם לבקשת הלוואה וההסתברות לאישור הינה גבוה מאשר הבנקים.

 

פשיטת רגל עם ליווי צמוד

הליך פשיטת רגל הוא לא רק קשה נפשית אלא גם משפטית. ישנם כל כך הרבה דברים שעליכם לדעת בעת בקשת אישור פשיטת הרגל, עליכם לעבור את התהליך הזה עם איש מקצוע שיוכל לכוון אתכם לתוצאה הטובה ביותר בכדי לקבל אישור. כיום לא פשוט לקבל אישור פשיטת רגל, בית המשפט חשדני יותר וכונס הנכסים חריף בהרבה מבעבר. רבים ניסו להסתיר נכסים, לרשום את בעלותם על אדם אחר, להסתמך על הגירושין העכשוויים ועוד אלף ואחת דרכים להתחמק מהאמת. עורך דין מקצועי ישקף בפניכם את המציאות ואת הדרך הנכונה ביותר לצאת כשידכם על העליונה.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מאסטר נוטריון בתל אביב, אבן גבירול
מאסטר נוטריון בתל אביב, אבן גבירול

משרד הנוטריון בתל אביב ברחוב אבן גבירול מספק מגוון רחב של שירותים מקצועיים לפרטיים ועסקים הזקוקים לשירותים נוטריונים. עם צוות נוטריונים מנוסים, לקוחות יכולים לצפות לסיוע יעיל ואמין לצרכי התיעוד המשפטי שלהם.

נוטריון מקצועי במודיעין
נוטריון מקצועי במודיעין

נוטריון הוא עובד ציבור המשמש כעד חסר פניות לחתימה על מסמכים חשובים. הם מאמתים את זהותם של החותמים, מוודאים שהם חותמים ברצון ומבינים את תוכן המסמך, ואז חותמים על המסמך את החותמת הרשמית שלהם.

מאגר התעודות: עולם הנוטריון בשנת 2023
מאגר התעודות: עולם הנוטריון בשנת 2023

בשנת 2023, מקצוע הנוטריון ממשיך למלא תפקיד מכריע בעולם המשפט והעסקים. נוטריונים אחראים לאשר את האותנטיות של מסמכים וחתימות, ומספקים שירות חיוני ליחידים ולארגונים כאחד.

משרד עוד נוטריון מוביל בראשון לציון
משרד עוד נוטריון מוביל בראשון לציון

משרד עו"ד נוטריון בראשון לציון מציע מגוון רחב של שירותים משפטיים למתן מענה לצרכים של אנשים פרטיים ועסקים כאחד. עם ניסיון של שנים בתחומי המשפט השונים, הצוות שלנו מחויב לספק ייצוג וליווי מהשורה הראשונה ללקוחותינו. .