פשיטת רגל הליך מקוצר

 

פשיטת רגל הליך מקוצרהליך פשיטת רגל הינו תהליך ארוך ומסובך שמצריך ליווי משפטי בכל צעד נתון, את הליווי תקבלו רק על ידי עורך דין מקצועי הבקיא בתחום. פשיטת רגל תלויה בהרבה מצבים בהם אתם שרויים, בין אם יש לכם עסק ובין אם אתם בתהליכי גירושין. במסגרת פשיטת הרגל יבוצע כינוס של כל רכושו של החייב אשר ימכר וימצא בקופה מיוחדת עבור הנושים. רק לאחר שכונס הנכסים מוודא שאכן החייב הציג את כל נכסיו יוכל החייב להמשיך ולסיים את תהליך פשיטת הרגל. האם ישנה דרך מקוצרת לפשיטת רגל?

 

פשיטת רגל הליך מקוצר – מה זה אומר?

פשיטת רגל הליך מקוצר הינו תהליך שעל החייב לעבור עם עורך דין מומחה, לא תוכלו לעבור את התהליך לבד ואם כן סביר להניח שלא תצאו מורווחים מכל העניין. תחילה עליכם להגיש בקשה לפשיטת רגל ולעמוד בכל התנאים:

  1. החייב בעל עסק בעבר או בהווה בישראל.
  2. החייב היה שותף ניהולי בעסק בישראל.
  3. החייב בן 18 לפחות.
  4. החייב גר בארץ ישראל כאזרח קבע או שבעבר היה לו בארץ מקום מגורים.

במקרה בו אתם לא עומדים באחד התנאים לא תהיו זכאים להמשיך בהליך פשיטת רגל.

 

אל מי פונים?

כאשר אתם עומדים בכל התנאים עליכם לפנות לכונס הנכסים הרשמי לאחר ששילמתם את האגרה. הפנייה הראשונה היא הקריטית ביותר ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני שאתם ניגשים לכונס הנכסים. הכנת בקשה מפורטות בצירוף הוכחות (אסמכתאות) היא זאת שתקצר עבורכם את התהליך המייגע.

 

המלצתנו היא לא להסתיר אף נכס שיש אצלכם. רבים הלקוחות שהחליטו להעביר בעלות בסמוך לתהליך מסיבות כאלה ואחרות, אך עבור בית המשפט קיימים סעיפים אשר עלולים לשלול את בקשת פשיטת הרגל כתוצאה מהברחת נכסים. תפקידו של כונס הנכסים הוא לתחקר אתכם ולוודא שאכן דיווחתם על כל הרכוש שנמצא ברשותכם.

 

לאחר מכן תהיו בהמתנה של כשישה חודשים בהם כונס הנכסים יבצע חקירות נכסים ויהיה רשאי לדרוש ממכם מסמכים המעידים בכך שהנכס לא ברשותכם או שכן. כמו כן, בזמן ההמתנה בית המשפט אוסף את הנושים בכדי שיוכלו לדרוש או להביע את דעתם לגבי חלוקת הרכוש ולהגיע לפשרה.

 

לאחר שכונס הנכסים מציג את ממצאי החקירה לבית המשפט, רשאי בית המשפט לקבל החלטה לגבי סיום התהליך, שלילתו או דחייתו. הדחייה יכולה להיות כתוצאה מאי פשרה של הנושים, ממצאי החקירה אינם הוסדרו, קיים חשש לגבי נכסי החייב ועוד.

 

סיום התהליך

ישנם שני מצבים עיקריים של סיום התהליך: הכרזה על פשיטת רגל או שלילת הבקשה. כפי שציינו, הברחת נכסים היא טעות נפוצה שיכולה לעלות לכם הרבה כסף. במקרה של הברחת נכסים בית המשפט עלול להחליט שהחייב מנצל את הליך פשיטת הרגל לרעה. לכן כל צעד שלכם צריך להיות שקול ואמיתי, עליכם לעבוד עם עורך דין צמוד ולא לנסות להסתיר אף מידע ממנו, כיוון שעורך הדין מכיר את התוצאות הצפויות במקרה בו החייב אינו עומד בדרישות בית המשפט וכונס הנכסים.

 

לפשיטת רגל יש השפעה משמעותית על המשך החיים שלכם, יש לכם אפשרות להתחיל מחדש או להתרסק לתהום. ההחלטה בסופו של דבר נמצאת בידיים שלכם. הליך פשיטת רגל הינו הליך הקורה בלית ברירה ובתמימות ברוב המקרים, הרשויות מעניקות לכם את האפשרות להתחיל מחדש, אל תנצלו זאת לרעה. עורך דין מוסמך הוא הפתרון הנכון עבור כל פושט רגל, תוכלו לקצר את התהליך משמעותית אם תפעלו על פי הוראותיו.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הנוטריון המוביל בבית שמש
הנוטריון המוביל בבית שמש

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, יש צורך בנוטריון אמין. בבית שמש נוטריון אחד בולט במקצועיות ובמומחיות שלו. עם ניסיון של שנים בתחום, הם מציעים מגוון רחב של שירותים כדי לענות על כל הצרכים הנוטריונים שלך.

הנוטריון המומחה בקריות
הנוטריון המומחה בקריות

מחפשים שירותי נוטריון מקצועי בקרית? אל תחפש עוד! הנוטריון המומחה שלנו בקרית מציע מגוון רחב של שירותים כדי לענות על כל הצרכים המשפטיים שלך. החל מאישור מסמכים נוטריוני ועד למתן ייעוץ משפטי, הצוות שלנו כאן כדי לעזור לך בכל שלב.

סוכן הנוטריון האמין בחיפה
סוכן הנוטריון האמין בחיפה

בכל הנוגע לעניינים משפטיים, יש חשיבות מכרעת לנוטריון אמין. נוטריונים ממלאים תפקיד חיוני באימות האותנטיות של מסמכים, עדים לחתימות ומניעת הונאה. בחיפה, מציאת נוטריון מהימן יכולה לעשות את כל ההבדל בלהבטיח שהעסקאות המשפטיות שלך תקפות ומחייבות מבחינה משפטית.

מומחה נוטריון מודיעין: חקוק בחוק
מומחה נוטריון מודיעין: חקוק בחוק

נוטריוני מודיעין ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והתקפות של מסמכים רגישים בתחום פעולות המודיעין. על מומחים אלה מוטלת המשימה לאשר את הדיוק והחוקיות של המידע, לספק רובד חיוני של אבטחה ואמון בקהילת המודיעין.