פשיטת רגל דירת מגורים

 

פשיטת רגל דירת מגוריםבעת הליך פשיטת רגל כל נכסיו של החייב עוברים לידי כונס נכסים על פי חוק. האם ישנם מקרים חריגים בהם פשיטת רגל אינה מאלצת אותנו לעזוב את דירת המגורים שלנו? אם אתם עומדים לפני תהליך פשיטת רגל או נמצאים בעיצומו של התהליך חשוב שתקראו את המאמר הבא.

 

פשיטת רגל דירת מגורים – מהן הזכויות שלכם?

ההחלטה להכריז על פשיטת רגל אינה החלטה המתרחשת בין יום, מדובר על החלטה קריטית שמגיע על מנת לפתוח דף חדש בחיים שלנו. לאחר ההחלטה ותחילת התהליך הנאמן רשאי לממש את בית המגורים של החייב. יש תנאים שונים שיכולים לאפשר לכם לשמור את דירת המגורים לעצמכם גם בעת הליך פשיטת רגל.

 

יש לציין שאת רוב התנאים האנשים הפרטיים לא מכירים, ושמענו על לא מעט מקרים בהם עקב פשיטת רגל דירת המגורים נלקחה לקופה עבור הנושים, זאת בעוד היה זכאי היה להמשיך להתגורר בדירת המגורים לתקופת זמן נוספת ולעיתים לזמן קבע. אם היה אותו חייב נעזר בשירותיו של עורך דין לענייני פשיטת רגל וחדלות פירעון, תוצאה זו לא הייתה מתרחשת.

 

פישת רגל דירת מגורים – תנאים לשמירה על מקום מגורים

כל מקרה לגופו וכמובן שיש בכל מקום עוד סייגים מצד בית המשפט, לכן חשוב לדעת להתגמש עם התנאים בכדי שתוכלו לקבל את הזכויות שלכם. הנה התנאים הבסיסיים בהם אתם זכאים להישאר במקום מגוריכם גם בעת פשיטת רגל:

 

  1. בית המשפט יכול לפסוק שלא למכור את דירת המגורים במקרה בו יש רכוש אחר לחייב המכסה את גודל החוב. נכס זה יכול להיות עסק או כל דבר אחר שיכול לממן את חוב הנושים.
  2. מה מקור ההכנסה של המשפחה המתגוררת בבית? כאשר פושט רגל מתגורר בביתו עם ילדיו ואשתו על בית המשפט להתחשב גם בצרכים שלהם, שכן הם גם נפגעים ממכירת דירת המגורים. על בית המשפט לבחון עתידית את טיב חיי המשפחה, ואיך מכירת דירת המגורים יכולה להשפיע עליה.
  3. האם החייב יכול להשיג לבני משפחתו קורת גג אחרת לאחר מכירת דירת המגורים. במצב בו אין לכם מקום אחר ללון בו, בית המשפט חייב לדחות את כינוס בית מגוריכם, אפילו אם לא קיים נכס אחר ממנו יוכלו הנושים לדרוש את כספם.

 

ישנם כמובן עוד מקרים, אבל אלו הם הכלים הבסיסיים הנמצאים תחת ההגדרה של "פשיטת רגל דירת מגורים" מבחינה משפטית. בסופו של דבר בית המשפט רוצה שני דברים, אחד שתתחילו דף חדש בחיים שלכם, והשני הוא שתחזירו את כל החובות שלכם. עם זאת, בית המשפט לא יכול לפגוע בזכויות דמוקרטיות הקיימות אצל כל אדם ואדם.

 

פשיטת רגל דירת מגורים – בחרו נכון

אתם לא צריכים לעבור את התהליך הזה לבד! פשיטת רגל הינו הליך משפטי מבין הקשים שיש ובכדי לקבל צו הפטר עליכם להיות ישרים כמו סרגל, לפעול בהתאם להנחיות בית המשפט, ולא להסתיר אף דבר קטן. פשיטת רגל יכולה לעורך במקרה הטוב 18 חודשים ובמקרים פחות טובים גם מספר שנים. בכדי שתוכלו להמשיך פחות או יותר בשגרת החיים, או לפחות לא לפגוע בשגרת חייהם של בני משפחתכם, עליכם לקבל סיוע מעורך דין לענייני פשיטת רגל וחדלות פירעון.

 

מתוקף תפקידו של עורך הדין עליו לדאוג לתוצאה המהירה והטובה עבורכם ועבור בני משפחתכם. אף אחד לא רוצה לעזוב את הבית שלו, וגם אתם לא צריכים. אך לפעמים בעזרת ייעוץ של עורך דין ייתכן ומכירת דירת המגורים דווקא עדיפה לכם. קשה מאוד להכיר את המצב כאשר אתם לא נמצאים בסיטואציה ספציפית ולא מכירים את הנהלים, אל תעברו את לבד – קבלו סיוע מעורך דין מקצועי.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
עורך דין גירושין
למי פונים אם יש סכסוכים במשפחה?

סכסוכים במשפחה הם מצב מורכב ורגיש, העלול להשפיע על כל המעורבים – בני הזוג, ילדיהם ואף המעגל המשפחתי הרחב יותר. במצבים אלו, חשוב לפנות לגורמים מקצועיים שיוכלו לסייע בניהול הסכסוך, להציע פתרונות הוגנים ולהביא לידי הסכמות, תוך שמירה על טובת כל הצדדים.

הדרך להצלחה באגרות נוטריון 2023
הדרך להצלחה באגרות נוטריון 2023

שכר טרחת נוטריון הוא חלק מהותי מעסקאות משפטיות רבות, לרבות רכישת נדל"ן, צוואות ויפוי כח. עמלות אלו מסייעות להבטיח שהמסמכים מבוצעים כראוי ומאומתים על ידי איש מקצוע מיומן.

עורכי דין
מדריך להגשת תביעת נזקי רכוש אצל עורך דין מיומן לנזקי רכוש

תביעות נזקי רכוש יכולות להיות הליך משפטי מורכב הדורש מומחיות בניווט בפוליסות ביטוח, הערכת נזקים וניהול משא ומתן מול חברות הביטוח. כאשר הרכוש שלכם ניזוק עקב רשלנות של גורם אחר, חשוב להיעזר בעורך דין נזקי רכוש מיומן שיסייע לכם בתהליך התביעות.