עריכת זיכרון דברים

רבים סבורים כי חתימה על זיכרון דברים לא תחייב אותם. זיכרון דברים יכול להיות רלוונטי במקרים של עסקאות רכישתת דירה או מכירת דירה, מכירת רכב או רכישת רכב, במקרים בהם מתחילה להתגבש עריכת צוואה ועוד. חשוב מאוד לדעת כי על אף שישנם לא מעט אנשים שבטוחים כי חתימה על זיכרון דברים לא באמת תחייב אותם, הרי שזיכרון דברים בהחלט יכול להגיע לבית המשפט ואז מתגלה כי העניין הוא הרבה יותר מורכב מכפי שהם חשבו.

 

זיכרון דברים – מה צריך לדעת?

חשוב מאוד לדעת שישנם לא מעט מקרים שבהם זיכרון דברים אשר נחתם בין שני צדדים, במקרים שונים כגון: בעסקאות מקרקעין, בעסקאות מכירת רכב, במקרים של כתיבת צוואה ועוד, שיכולים להגיע לבית המשפט. אם לדוגמא אדם חותם על זיכרון דברים שבו הוא מתחייב למכור קרקע לקונה ולאחר מכן הוא מתחרט על כך ואינו מעוניין למכור את הקרקע על אף שחתם על זיכרון דברים, או אז, אם הקונה מחליט לגשת לבית המשפט עם זיכרון הדברים, הרי שבית המשפט יבחן את הדברים בטרם יפסוק בנושא. כלומר, בית המשפט לא יפטור את הקונה בטענה כלשהי שבשל העובדה שמדובר על זיכרון דברים בלבד הוא איננו תקף, אלא, קיימת הנחה בפסיקת בתי המשפט שצדדים שעורכים ביניהם הסכם מוקדם בכתב שהוא למעשה זיכרון דברים ומסכימים לחתום על חוזה סופי בשלב מאוחר יוותר, לא ראו בהסכם המוקדם בסיס להתקשרות מחויבת, אולם, מדובר על טענה שניתן לסתור אותה אם מוכיחים כי הכוונה של הצדדים בהתקשרות של זיכרון הדברים הייתה מחייבת גם בלי חתימה על חוזה סופי. אם מצליחים להוכיח זאת בתביעה זיכרון דברים יחשב כהסכם סופי ומחייב.

 

כיצד מוכיחים בבית המשפט כי זיכרון דברים מחייב?

כדי להוכיח בבית המשפט שזיכרון דברים הוא הסכם מחייב, יש להוכיח את הקיום של שני תנאים בלבד: התנאי הראשון הוא: יש להוכיח שהצדדים היו מחויבים באופן סופי לעסקה במועד של חתימת זיכרון הדברים. התנאי המדובר מוכח כאשר בית המשפט משתכנע שאדם סביר היה מסיק במועד החתימה על זיכרון דברים כי מדובר על הסכם מחייב בנסיבות העניין. לשם כך, בית המשפט בוחן את ההתנהגות של הצדדים לפני החתימה על זיכרון הדברים ולאחר מכן בודק האם היא מעידה שהצדדים ראו בזיכרון הדברים הסכם סופי ומחייב.

תנאי שני הוא: אדם שטוען שזיכרון דברים הוא הסכם מחייב, צריך להוכיח כי בזיכרון הדברים פורטו כל הפרטים המהותיים והחשובים של העסקה. הפרטים הללו כוללים את השמות של הצדדים, את מהות הנכס הנמכר, מהות העסקה, המחיר של העסקה, מועדי התשלום, על מי מהצדדים יחולו ההוצאות והמיסים אשר נובעים מהעסקה ועוד.

ככל שההתנהגות של הצדדים מעידה שהצדדים ראו בזיכרון הדברים הסכם סופי או ככל שיש יותר פרטים בזיכרון הדברים שמעידים עליו כי הוא הסכם סופי כך בית המשפט יראה בזיכרון הדברים התקשרות מחייבת בין הצדדים.

מכיוון שלכל  זיכרון דברים כאמור יש ערך, אין למהר לחתום עליו אם אינכם בטוחים בעסקה העומדת על הפרק. חשוב מאוד שתבדקו מראש מהי הסיבה לחתימה על זיכרון דברים, האם המטרה היא לקבע את הפרטים שסוכמו עד כה או שהמטרה היא שהוא יהווה הסכם מחייב כלשהו בין הצדדים.

 

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה
שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה

כאשר מדובר בעניינים משפטיים הדורשים אימות והסמכה, שירותי נוטריון מקצועיים חיוניים. בנהריה ישנם נוטריונים מנוסים שיכולים לסייע במגוון רחב של מסמכים לרבות חוזים, תצהירים ויפוי כח. מומחים אלו מבטיחים שהמסמכים שלך מחייבים מבחינה משפטית ומוכרים רשמית.

האיש המוסמך: הנוטריון ראשל צ
האיש המוסמך: הנוטריון ראשל צ

נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים על ידי עדות ואימות של מסמכים חשובים. נוטריון ראשל ג' הינו בעל מקצוע ותיק בתחום, המעניק שירותים אמינים ללקוחות הזקוקים לאישור נוטריוני.

מומחה לתרגומים נוטריוניים בנהריה
מומחה לתרגומים נוטריוניים בנהריה

כאשר מדובר במסמכים משפטיים, יש חשיבות עליונה לדיוק ודיוק. לכן חיוני להפקיד את תרגומי הנוטריון שלך בידי איש מקצוע בנהריה שיש לו את המומחיות והניסיון לטפל בעניינים כל כך עדינים.

הנוטריון המתרגם: מסמכים לרומנית במקצועיות וביתרון
הנוטריון המתרגם: מסמכים לרומנית במקצועיות וביתרון

תרגומים נוטריוניים ממלאים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים ורשמיים, ומספקים תרגום מדויק ומאושר של מסמכים חשובים לשפה אחרת, כגון רומנית. אישור נוטריוני מוסיף שכבה נוספת של אותנטיות ותוקף לתוכן המתורגם, ומבטיח שהוא עומד בדרישות החוקיות הנדרשות.