עריכת דין לזכויות נכים

עורך דין לנכים הוא עו"ד לבעלי מוגבלויות. הם עשויים לעבוד עם לקוח כדי לעזור להם לקבל את ההטבות המגיעות להם על פי החוק.

עורך דין לנכים עשוי לסייע ללקוחותיהם למצוא עבודה ודיור, או לסנגר עבורם בבית המשפט כאשר הם עומדים בפני אפליה.

צריך להילחם למען זכויות הנכים. אנחנו צריכים לוודא שהם יקבלו שוויון הזדמנויות ולא יופלו לרעה, למשל כמו סוגים שונים של תגי נכה.

 

הכרת האו"ם בזכויות נכים

אוכלוסיית הנכים נדחקה היסטורית לשוליים והופלה לרעה. נשללה מהם הזכות להשתתף בחברה ונמנעו מהם הזדמנויות לעבודה, חינוך ומעורבות חברתית.

האו"ם מכיר גם בזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות וכלל אותם בסדר היום שלהם מאז שנות ה-90. האו"ם סייע בקידום והגנה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות על ידי חקיקת מסגרות חוקיות, מתן סיוע טכני וגיוס תמיכה ציבורית.

בשנת 1948, כאשר אומצה ההכרזה האוניברסלית בדבר זכויות האדם על ידי העצרת הכללית של האו"ם, היא הכירה בכך ש"כל אחד זכאי לכל הזכויות והחירויות המפורטות בהצהרה זו ללא הבדל מכל סוג שהוא" (סעיף 2). בשנת 1976, כאשר האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ופוליטיות אומצה על ידי העצרת הכללית של האו"ם, היא הכירה בכך ש"לא תיחשב נכות כחיסרון" (סעיף 26).

 

הסברה למען זכויות הנכים

בחלק זה, נחקור כיצד מתעלמים מאנשים עם מוגבלויות בחברה וכיצד פועלים הדוגלים לשנות זאת. עורכי דין הם אנשים הפועלים לקידום האינטרסים של קבוצה או מטרה, והם עושים זאת על ידי שתדלנות לשינויים בחוקים או בעמדות. הם גם פועלים למען זכויות נכים בכך שהם מוודאים שמעסיקים, עסקים ומרחבים ציבוריים נגישים לכל האנשים. נלמד על כמה מהדרכים בהן עורכי דין יכולים לעזור לאנשים עם מוגבלות להיכלל יותר בחברה באמצעות מאמצי ההסברה שלהם.

לעיתים קרובות מתעלמים מזכויות הנכים. לא ניתנות להם אותן הזדמנויות כמו לאנשים בעלי יכולת. הדוגלים בזכויות הנכים עובדים כדי לוודא שיש להם גישה שווה לחינוך, תעסוקה והזדמנויות אחרות.

הדוגלים למען זכויות הנכים אינם רוצים לראות כל צורה של אפליה נגדם. הם רוצים לראות אותם מטופלים כמו כולם ונותנים להם הזדמנויות שוות בחיים.

לעתים קרובות נכים נדחקים לשוליים בחברה. לא ניתנת להם הזדמנות להגשים את חלומותיהם ולחיות חיים מספקים. הם צריכים להילחם על הזכויות המגיעות להם. הממשלה צריכה לספק להם את הסיוע הדרוש על מנת לעזור להם לחיות חיים טובים יותר.

חשוב שהממשלה תספק מתקנים טובים יותר לנכים, כמו רמפות ומעליות כדי שיוכלו להסתובב בחופשיות ללא כל

דמות נכה היא דמות שיש לה ליקוי פיזי או נפשי. פגיעה זו יכולה להיות זמנית או קבועה. הם משמשים לעתים קרובות בתקשורת כדי להעלות את המודעות למאבקים שעמם מתמודדים אנשים עם מוגבלות ולהציג את הרעיון שנכות היא לא משהו שצריך לחשוש ממנו.

לשימוש בדמויות מוגבלות במדיה יכולות להיות השפעות חיוביות רבות, הן על הקהל והן על החברה כולה. דמויות מוגבלות יכולות לגרום לצופים להיות מודעים יותר למאבקים העומדים בפני אנשים החיים עם מוגבלות ולעורר בהם השראה לפעול למען שינוי חברתי. הם יכולים גם לעזור ליצור אמפתיה בקרב הצופים, מה שעשוי להוביל ליותר הבנה וקבלה של אנשים עם מוגבלות בחיים האמיתיים.

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מומחה בשכט נוטריון
מומחה בשכט נוטריון

נוטריון שיכת הוא איש מקצוע המתמחה באישור מסמכים נוטריוני בישראל. הם ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והחוקיות של מסמכים משפטיים שונים כגון חוזים, הסכמים ותצהירים.

נוטריון מנוסה באשקלון
נוטריון מנוסה באשקלון

לנוטריונים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים על ידי הבטחת האותנטיות והתוקף של מסמכים. באשקלון נוטריון מנוסה יכול לעשות את כל ההבדל בעסקאות המשפטיות שלכם.

שירותי נוטריון ממוחשבים בנתניה
שירותי נוטריון ממוחשבים בנתניה

עורך דין נוטריון, המכונה גם נוטריון ציבורי, הוא עורך דין בעל סמכות להעיד ולאשר מסמכים, לנהל שבועות ולמלא תפקידים משפטיים אחרים. לשירותי נוטריון יש תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות של מסמכים ועסקאות משפטיות.