עורך דין צוואה

בעבר, כתיבת צוואה נחשבה לפעולה יחסית נדירה שרק מי שהחזיק בממון ורכוש רב ביקש לבצע זאת. אולם היום כתיבה של צוואה ותכנון החלוקה של הרכוש הינה פעולה שבשגרה וניתן לעשות את זה לבד או באמצעות עורך דין צוואות. במקרים שאין בעיה שאדם אחר יביע התנגדות לתוכן הצוואה ואין כל ספק בהתממשותה – ניתן לחלוטין לעשות זאת לבד ואדם יכול להביע את רצונותיו בצורה פשוטה. אך, ישנם מקרים שהצוואה הינה מורכבת ומכילה הנחיות רבות, אז יהיה נכון להסתייע בעורך דין מומחה בתחום על מנת שהוא יוכל להעיד, לסייע בניסוחה ולמנוע תרחישים שיאפשרו התנגדות לצוואה או הטלת ספק בתקפותה.

צוואה מאפשרת לכל אדם להמשיך לשלוט ברכושו גם לאחר שהוא לא בין החיים. נכון שצוואות “פשוטות” יכללו בתוכן הנחיות של העברת נכסים לכל מי שהמצווה מציין זאת, אולם בלא מעט מצבים – תשומת הלב של המצווה תהיה מופנית לאפשרויות שונות – היה והמצווה כולל בצוואה מנגנון שליטה ואפשרויות ביצוע שישרתו הרבה יותר טוב את הרצון האמתי שלו.

סוגים של צוואות והמרכיבים שלהן

חוק הירושה פוגש בארבע אפשרויות של כתיבת צוואה – צוואה בכתב יד, צוואה שהיא באמצעות עדים, צוואה שהיא ברשות וצוואה בעל פה.

הצוואה השכיחה ביותר היא הצוואה מול עדים, צוואה שיכולה להיכתב בכל צורה, בהדפסה, בכתב יד ובלבד שהמצווה יחתום עליה מול עדים שיאשרו את הצוואה בחתימתם ויחתמו.

צוואה יכולה להיכתב גם בכתב יד, אך יש להקפיד כי הצוואה כולה תהיה בכתב ידו של המצווה. נדרש גם להוסיף את הזמן המדויק ולחתום עליה על מנת שתישאר כשרה גם עדים.

צוואה מול רשות ידועה לרוב כצוואה בפני עורך דין נוטריון. מדובר בהצהרה בעל פה מול נוטריון שמעלה את הדברים על כתב, לא נדרש חתימה ואין צורך בכל סימן מצד המצווה. נעשה שימוש בצוואה אצל נוטריון לרוב כשהמצווה לא מסוגל לחתום מסיבה כלשהי.

הצוואה הכי נדירה הינה צוואה בע"פ והיא תבוצע במקרים בהם אדם נמצא לפני מותו או בסכנת חיים, כמו מחלה מסוכנת או שוהה במיקום בו קיימת סכנה לחייו או כל מקרה שעשוי לסכן אותו.

צוואות מכילות 3 קטגוריות מרכזיות שאליהן יש להתייחס בזמן כתיבתם  –

  1. הזהות של היורשים – פירוט שמם, בין אם הם יורשים ישירים או חלופיים.
  2. הנחיות לחלוקה – דרך חלוקת הירושה, בין אם זה בדרך של מנות או כחלק מיחסי העיזבון כולו.
  3. תנאים והתניות – כלי השליטה של המצווה באלו שנשארו בחיים אחריו, הנחיות שמאפשרות להתנות את הירושה בתנאי כזה או אחר או לגרום ליורשים לעשות פעולות שהמצווה מבקש שיעשו לאחר שילך לעולמו.

צוואה מאפשרת תכנון ירושה בצורה שתיטיב עם היורש ותממש את כל מה שחשוב לו בלכתו. עם זאת, יש לכלול בתוך התכנון של הירושה גם שיקולים של מס ומנגנונים שיאפשרו פעולה כלכלית שלא תגרור לחיובי מס. לפעמים העיזבון של המצווה יכלול עסק משפחתי ומלבד שיש צורך בכל הנוגע להיבטי המס, נדרש גם בהוראות שימנעו וימזערו מכל מחלוקת עתידית שעלולה להתקיים בין היורשים  – בכל אלה עורך דין ירושה יכול לתרום רבות ולאפשר את מימוש הצוואה בצורה הבטוחה ביותר.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה
שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה

כאשר מדובר בעניינים משפטיים הדורשים אימות והסמכה, שירותי נוטריון מקצועיים חיוניים. בנהריה ישנם נוטריונים מנוסים שיכולים לסייע במגוון רחב של מסמכים לרבות חוזים, תצהירים ויפוי כח. מומחים אלו מבטיחים שהמסמכים שלך מחייבים מבחינה משפטית ומוכרים רשמית.

האיש המוסמך: הנוטריון ראשל צ
האיש המוסמך: הנוטריון ראשל צ

נוטריונים ממלאים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים על ידי עדות ואימות של מסמכים חשובים. נוטריון ראשל ג' הינו בעל מקצוע ותיק בתחום, המעניק שירותים אמינים ללקוחות הזקוקים לאישור נוטריוני.

מומחה לתרגומים נוטריוניים בנהריה
מומחה לתרגומים נוטריוניים בנהריה

כאשר מדובר במסמכים משפטיים, יש חשיבות עליונה לדיוק ודיוק. לכן חיוני להפקיד את תרגומי הנוטריון שלך בידי איש מקצוע בנהריה שיש לו את המומחיות והניסיון לטפל בעניינים כל כך עדינים.

הנוטריון המתרגם: מסמכים לרומנית במקצועיות וביתרון
הנוטריון המתרגם: מסמכים לרומנית במקצועיות וביתרון

תרגומים נוטריוניים ממלאים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים ורשמיים, ומספקים תרגום מדויק ומאושר של מסמכים חשובים לשפה אחרת, כגון רומנית. אישור נוטריוני מוסיף שכבה נוספת של אותנטיות ותוקף לתוכן המתורגם, ומבטיח שהוא עומד בדרישות החוקיות הנדרשות.