עורך דין מומלץ – איך למצוא את הטוב ביותר?

כיצד נבחר עורך דין מומלץ, כיצד נמצא את הטוב ביותר? ראשית כל, הטוב ביותר הוא בהכרח מושג סובייקטיבי, שמתאר התאמה למצבנו. הטוב ביותר, הוא המתאים ביותר עבורנו, ממש עכשיו. על כן, גם עורך הדין המוצלח, המיומן, המנוסה בעולם – אינו בהכרח המתאים לנו ביותר, ועל אף שיש כאלו שהוא מתאים להם במיוחד ועל כן יחשבו שהוא הטוב ביותר – הוא לא בהכרח המתאים, על כן לא בהכרח הטוב ביותר – עבורנו.

יחד עם שינוי פרספקטיבה זה נצלול לכתבה, שמטרתה להטיל אור על מאפיינים מסוימים, שיכולים לסייע לעורך דין מסוים – להתאים למקרה הספציפי שלנו, ובכך לעזור ולסייע לנו – לבחור את עורך הדין המתאים (ועל כן, הטוב) ביותר, שמתאים לנו לגלות בעת זו.

 

להתחיל מהשאלה הראשונה  – מה הנושא?

ראשית כל, אנחנו כמובן רוצים לדעת באיזה תחום אנחנו מחפשים. אם אנחנו מחפשים עורכי דין לענייני משפחה, לדוגמה – הרי, שידע רב בנושא, יחד עם התמחויות בנושאים רלוונטיים לנושא הספציפיים לדברים שאנחנו מתעניינים בהם; כמו לדוגמה, משמורת ילדים, חלוקת זמני שהות, מזונות, סידורי גט, ניסוח הסכם גירושין, וכיוצא בזה – הם כנראה יתאימו לצרכים המשפטיים המתאימים. אם אנחנו בכלל מתעסקים בעסקי המקרקעין – הנושאים הללו הם לא מענייננו בעת זו, ועל כן לא משנה כמה טוב יהיה עורך הדין בתחום זה, אין זה משנה או מתאים לנו. על כן, נדלג על תמיכתו, אלא אם כן נדמה שהיא מתאימה על כל פנים.

על פי כן, השאלה הראשונה שתנחה את דרכנו בבחירת עורך הדין המומלץ, וכביכול, הטוב ביותר – היא, באיזה תחום אנחנו מבקשים עזרה ותמיכה כעת? כאשר אנחנו יודעים מה האתר, אנחנו יודעים מה התמיכה שנבקש.

 

בקיאות משפטית – מבט מעמיק

יש עורכי דין, שיגידו – שבחירת עורך דין טוב היא דבר מה משמעותי וחשוב בעת התדיינות בנושאים משפטיים. אנחנו יכולים להבין את נקודת המבט, שכן, בסופו של דבר – עורך הדין אמון על ייצוג האדם במערכת המשפטית. ככל שהוא מתבטא יותר טוב, מתנסח בדיוק ומביא את הקייס באופן אפקטיבי בפני המערכת השופטת – הרי שיכולה להיווצר תמונת מצב חיובית כבתוך המערכת המשפטית בה התיק נידון. במילים פשוטות, אם עורך הדין שלנו יודע מה הוא עושה, הוא מייצג את התיק שלנו נאמנה. והוא גורם לדברים לקרות. ואולי זו סיבה מספיק טובה לבחור בו.

על כן, אחד הדברים שנרצה לעסוק בהם בכתבה זו, הם כמובן בקיאות משפטית. היכולת להכיר את החוק, יכולה להיות מאוד מהותית בהצלחה בתהליך משפטי. מצד אחד, אין זו חובה קריטית, שכן גם מבחנים אקדמאיים לקבלת תואר בעריכת דין, נעשים בסופו של דבר עם ספר פתוח. על כן, אף אחד לא מחויב לשנן את החוק, וכי תמיד ניתן לחזור אליו כדי להבינו לעומקו של עניין. אלא, שהיכולת לזהות ניואנסים, סתירות, משמעויות – היא היכולת לעבוד עם מה שיש ביד. כפלסטלינה עם יד היוצר.

אם לעורך הדין המעורב בתהליך המשפטי יש למעשה ניסיון משפטי ענף, הרי שסביר שיש לו אוצר מילים נרחב, בהיבט המשפטי בתוך המערכת. ועל כן, בעת עיון בחוק משפטי כזה או אחר, ייתכן שאינסוף משמעויות צצות להן לפני השטח, ומיידעות אותו לגבי אפשרויות ומשמעויות אפשריות. כמו גאון במתמטיקה, שמסתכל על משוואה ומקבל השראה מתמטית נרחבת, עם אינסוף משמעויות ומשוואות שעולות לפני השטח ומספרות לו סיפור של המצאה חדשה.

על כן, בקיאות משפטית, אינה בהכרח היכולת להכיר או להבין את החוק – אלא היכולת לזהות מה החוק אומר ברמות העמוקות והמדויקות ביותר, כמו גם היכולת להחזיק באוצר מילים נרחב, מעמיק ועוצמתי של משמעויות קודמות – שבאות ביחד כסינרגיה של קסמים בעת שהוא חוקר את החוק הקיים, למקרה כזה או אחר.

לא נרצה להרחיב במילים, שכן זהו לא תואר במשפטים. לא נרצה להתיימר ולהגיד שיש דיבור מיותר באקדמיה למשפטים, אבל כבר אמרנו ומילים שנכתבו בתוכנת תמלילים לא יימחקו (אלא אם כן הן כן), ובנימה זו נסיים כתבתנו. כדי לקבל את עזרתנו בהליכים משפטיים כאלו ואחרים, ניתן כמובן להשאיר פרטים. תודה על כתבתך.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
נוטריון מקצועי בקרית אונו
נוטריון מקצועי בקרית אונו

נוטריון מקצועי בקרית אונו מספק מגוון שירותים חיוניים לפרטיים ולעסקים כאחד. נוטריונים אחראים לאימות ולאשר מסמכים חשובים, כגון חוזים, צוואות וייפוי כוח. הם ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת החוקיות והאותנטיות של מסמכים אלה.

עוד נוטריון מנהריה: מתמחה במשפטים
עוד נוטריון מנהריה: מתמחה במשפטים

לעורך דין נוטריון בנהריה תפקיד מכריע בעניינים משפטיים, המתמחה בהיבטים שונים של המשפט. הם אחראים על אישור מסמכים, ניהול שבועות ומתן ייעוץ משפטי ללקוחות. עורכי דין נוטריונים חייבים לעמוד בסטנדרטים אתיים מחמירים ולהבטיח את תקפותם של מסמכים משפטיים.

נוטריון מובחר בקרית אונו
נוטריון מובחר בקרית אונו

לנוטריון בקריית אונו תפקיד מכריע באימות ואישור מסמכים משפטיים שונים. הם פועלים כעדים חסרי פניות לחתימה על מסמכים חשובים, כגון חוזים, שטרות ויפוי כח.

שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה
שירותי נוטריון מקצועיים בנהריה

כאשר מדובר בעניינים משפטיים הדורשים אימות והסמכה, שירותי נוטריון מקצועיים חיוניים. בנהריה ישנם נוטריונים מנוסים שיכולים לסייע במגוון רחב של מסמכים לרבות חוזים, תצהירים ויפוי כח. מומחים אלו מבטיחים שהמסמכים שלך מחייבים מבחינה משפטית ומוכרים רשמית.