עורך דין לענייני ירושה

 

עורך דין לענייני ירושהפגישה עם עורך דין לא מחייבת מעורבות פלילית כלשהי, ולפעמים כמו בענייני גירושין גם בענייני ירושה הדברים יכולים לצוף עד לכדי מעורבות עורך דין לענייני ירושה אשר מגיע לעשות סדר בכל הבלגן. מלבד לענייני סדר, תפקידו של עורך הדין הוא להסדיר את האופן בו יחולק רכושו של הנפטר.

 

מהי צוואה?

אם תשימו לב מקורה של המילה צוואה בא מתוך המילה ציווי. צוואה היא מסמך משפטי ואישי שנכתב באמצעות עורך דין ובאמצעות המוריש. ניתן לכתוב צוואה במספר דרכים שונות וניתן לשנות אותה כל זמן שאפשר. יש לכתוב את הצוואה לפי אופי החוק – הנה דוגמאות:

 

צוואה בכתב יד: צוואה בכתב יד היא צוואה שנכתבת על ידי בעל הרכוש בעודו בחיים, ובכתב יד כמובן. חשוב להדגיש שבכדי שהחוק יקבל את הצוואה הזאת עליה להיכתב רק על ידי המצווה עצמו, ולא על ידי עורך דין כאשר המצווה בנוכחותו. במסמך הצוואהה יש לשאת חתימה ותאריך עריכת הצוואה. צוואה בכתב יד היא הנפוצה ביותר והנכונה ביותר בכדי לדעת את דרישותיו של המצווה באופן הכי ברור. הצד הפחות סימפטי של צוואה בכתב יד הוא מקרה בו נכפה על המצווה לכתוב את הצוואה או שזויף כתב ידו.

 

צוואה לפני עדים: צוואה לפני עדים אינה שונה בהרבה מאשר צוואה בכתב יד. כמו בצוואה בכתב יד, על המצווה לכתוב את הצוואה בעצמו עם תאריך וחתימה. השוני הוא שצוואה זו נכתבת בפני שני עדים שעליהם לחתום ולאשר את הצוואה, באישור כלול כי הצוואה נערכה בפניהם כדין. צוואה זו יכולה למנוע סכסוכים עתידיים רבים כאשר מדובר על עדים הקשורים גם הם בירושה.

 

צוואה בעל פה: זו הצוואה הבעייתית ביותר שעד לפני כמה עשרות שנים הייתה הפופולרית ביותר. צוואה בעל פה כשמה כן היא, צוואה שהמצווה העביר מאוזן לאוזן. צוואה בעל פה יכולה להוביל למחלוקות קשות מצד הזכאים בירושה ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין שיפנה לבית המשפט בכדי להגיע להסדר. ישנם מספר חוקים שעל עורך דין לענייני ירושה להסדיר בכדי שהצוואה תיערך על פי חוק.

 

כמו כן קיימת גם צוואה בפני רשות ציבורית – בית משפט, בית דין כזה או אחר וכו'. צוואה זו נערכת בשתי צורות, הגשת הצוואה דרך עורך דין לשופט כהליך מיוחד, או באמצעות הקראת צוואה לפרוטוקול. שיטה זו פחות מוכרת ופחות נפוצה אך די מסודרת.

 

עורך דין לענייני ירושה – רגע, מהי ירושה?

מה ההבדל בין ירושה ובין צוואה? כדאי לכם להכיר את המונחים הבסיסיים לפני שאתם שוכרים את שירותיו של עורך דין לענייני ירושה. כאשר קיימת צוואה המצווה יכול לחלק את הירושה לפי רצונו, ירושה יכולה להתבטא בכל דבר הנמצא בבעלות המצווה – דירה, רכב, כסף מזומן, תכשיטים וכו'. אנשים רבים אינם כותבים צוואה במחשבה בה היורשים הפוטנציאלים ידעו להסתדר בעצמם, לרוב זה לא עובד כל כך טוב.

 

במקרה בו אדם לא כתב ירושה, על פי בית המשפט הונו יתחלק בין ילדיו שיקבלו מחצית מרכושו, ואילו החצי השני מגיע לבת הזוג או בן הזוג. במידה בה אדם נמצא ערירי ולא כתב צוואה אז הירושה שלו עוברת לידי המדינה. כמובן שיש סייגים רבים לחלוקת הירושה במקרה בו לא נכתבה צוואה. לדוגמא, גרושתו של הנפטר יכולה גם היא לדרוש חלק מרכושו בטענה כזו או אחרת, במקרה בו קיים סכסוך וותיק ניתן לערער על החלטת בית המשפט ועוד.

 

לכן, בעוד המצווה נמצא בחיים רצוי לשכור עורך דין שיעבור איתו על הירושה. עורך דין לענייני ירושה מכיר את כל תקני בית המשפט לגבי כתיבת הצוואה. בכדי שהצוואה תתקבל כחוק וכדין יש לכתוב אותה בדרך מסוימת ומשפטית אותה עורך הדין כמובן מכיר. לכן, שכרו את שירותיו של עורך הדין בכדי למנוע סכסוכים עתידיים לאחר שהמצווה הלך לעולמו.

 

עורך דין לענייני ירושה – מטרה

עורך דין לענייני ירושה הוא בעל תפקידים שונים בכל הנוגע לירושה, יש להיעזר בעורך דין בכל הנוגע לירושה בכדי שהיא תהיה מוכרת על פי חוק – תחסכו לעצמכם הרבה כאב ראש בעתיד. הנה מספר תפקידים של עורך דין לענייני ירושה:

  • כתיבת צוואה – כאשר אדם מעוניין לכתוב את הצוואה שלו, יש לו אפשרות בכל גיל, אבל לא פשוט מוציאים עט ומתחילים לכתוב. יש מבנה משפטי מוגדר וניסוח מוקפד שאינו יכול להשתמע לשתי פנים שבאמצעותם על המצווה לכתוב את הירושה. הרבה פעמים אנשים אינם מציינים את הנכסים העתידיים שלהם, אך בעזרת ניסוח מדויק יותר הבעיה הזו הייתה יכולה להימנע.
  • מימוש צוואה – במקרה בו לא נמצאה צוואה או שחלק מהרכוש לא הוגדר, עורך דין לענייני ירושה מסייע ליורשים לממש להוציא צו ירושה או לממש צוואה קיימת בה לא מצוין נכס כזה או אחר. כאשר אין יורש לנכס הוא ברשות המדינה, על עורך הדין לדאוג לכך שהנכס יגיע ליורשים הפוטנציאלים.
  • סכסוך משפחתי – לצערנו סכסוך משפחתי עקב ירושה הינו דבר נפוץ בקרב עורכי הדין. בדרך כלל מדובר על סכסוך שנוצר עקב כך שלא נכתב כתב צוואה או שנאמר בעל פה. במקרים בו היורשים הפוטנציאלים אינם יכולים להגיע להסכמה בליווי עורך דין או בעצמם, עליהם לפנות לבית המשפט בכדי להוכיח את זכאותם בירושה. החלוקה על ידי בית המשפט לרוב מתחלקת באופן שווה, אך אם קיימת הוכחה של יחסים ידועים בציבור, נדרשת הוכחה בכדי לשנות את אופן חלוקת הירושה.

תפקידו של עורך דין לענייני ירושה הוא לא להגיע להחלטות, זהו תפקידו של בית המשפט. עורך דין לענייני ירושה הוא המתווך ביניכם ובין בית המשפט, הוא זה שדואג לכך שכתב הירושה ייכתב בצורה תקנית על פי חוק כדי להימנע ממשפטים עתידיים, והוא זה שיכול לדאוג לכך שתהיו זכאים למימוש הצוואה כולה. עורך דין לא יכול להחליט למי מגיע כמה, איך, או למה, זהו התפקיד של היורשים. כאשר היורשים אינם מגיעים להסכמה בית המשפט הוא זה שיקבע מי זכאי למה.

 

כיצד בוחרים עורך דין לענייני ירושה ומתי?

ניתן לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני ירושה בכל זמן בו תרצו לכתוב צוואה, כמו כן במקרה בו לא נכתבה צוואה רשאי עורך הדין לייצג אתכם בפני בית המשפט. אין כל בעיה לכתוב כתב ירושה בגיל צעיר, ניתן לשנות את הנוסח כמה פעמים שתרצו לאורך כל שנות חייכם.

 

בחירת עורך דין לענייני ירושה צריכה להיות מושכלת ונטרלית. יצא לי לפגוש לא מעט פעמים בהם עורך הדין היה קשור בקשר דם למשפחה בה נוצר סכסוך עקב ענייני ירושה. הרצון להסדיר שלום על כל הצדדים הוא נכון ואף הכרחי, אבל לעיתים כאשר לא מגיעים לפתרון על עורך הדין לבצע החלטות השקולות בדין. לכן, הימנעו מסיוע בעורך דין שהוא קרוב שלכם, אלא בחרו עורך דין ניטרלי.

 

בחירת עורך דין לענייני ירושה היא על פי חוות דעת, מקצועיות, ופגישת היכרות בה תציגו בפני עורך הדין את הרצון שלכם, והוא כמובן יציג את הדרך בה הוא יוכל לסייע בתהליך.

 

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מומחה לנוטריון באנגלית פת
מומחה לנוטריון באנגלית פת

כשמדובר במסמכים משפטיים חשובים, יש חשיבות מכרעת לנוטריון אמין. באנגלית PT, שירותי הנוטריון המומחים שלנו מבטיחים שהמסמכים שלך מאומתים כהלכה ומחייבים מבחינה משפטית. מחוזים ועד צוואות, אנו מטפלים במגוון רחב של מסמכים בדיוק ויעילות.

נוטריון מומחה בתרגום לאנגלית
נוטריון מומחה בתרגום לאנגלית

תרגום נוטריון הוא שירות קריטי המבטיח את הדיוק והאותנטיות של מסמכים משפטיים בתרגום לאנגלית. זה חיוני לשמירה על שלמות הניירת החשובה כגון חוזים, תצהירים ושטרים.

נוטריון במודיעין מכבים רעות: מהו התפקיד?
נוטריון במודיעין מכבים רעות: מהו התפקיד?

לנוטריונים יש תפקיד מכריע בעניינים משפטיים, תוך הבטחת האותנטיות והתקפות של המסמכים. במכבי רעות מודיעין, הנוטריון נותן שירותים חיוניים ללקוחות, ומסייע להם לנווט תהליכים משפטיים מורכבים בביטחון ושקט נפשי.

נוטריון פת: מתרגם בכיר לשפות זרות
נוטריון פת: מתרגם בכיר לשפות זרות

לנוטריון בישראל תפקיד מכריע באימות ואישור מסמכים חשובים, לרבות תרגומים לשפות זרות. כאשר מדובר במסמכים משפטיים או חוזים שיש לתרגם לשפה אחרת, נוטריון ציבורי יכול לספק חותמת אישור רשמית כדי להבטיח את הדיוק והאותנטיות של התרגום.