מהם השלבים של פיטורין כדין?

רוצים לדעת מה כולל הליך של פיטורין כדין? להלן פירוט של 3 השלבים העיקריים בתהליך.

3 השלבים העיקריים בתהליך פיטורין כדין:

  1. שלב שליחת וקבלת המכתב לזימון לשם שימוע לפני פיטורים
    יש לשלוח את מכתב הזימון לשם שימוע לפני פיטורים בין 5 ימים לשבוע לפני מועד השימוע, כך שהעובד יוכל להתכונן לשימוע. במכתב הזימון צריך לפרט את הטענות כלפי העובד, ויש לצרף מסמכים אודות כוונת המעסיק לסיים את העסקת העובד.
    לאחר קבלת מכתב שימוע לפני פיטורין – העובד רשאי לבקש מהמעסיק מסמכים שהוא חושב שהם רלוונטיים, כאשר המעסיק יכול גם לסרב (למשל, אם הוא חושב שהמסמכים אינם רלוונטיים להליך השימוע או שהם יכולים לפגוע בפרטיותם של עובדים אחרים).

    2. שלב ישיבת שימוע לפני פיטורים
    מטרת השימוע היא לאפשר לעובד להציג את הצד שלו בעניין הטענות כלפיו, כאשר קודם כל צריך לקבוע מי הוא הגורם או הגורמים אשר ישמעו את העובד ויחתמו על מכתב הזימון ועל ההחלטה בעניין העובד. גורם זה צריך להיות מוסמך לקבל החלטה בנושא סיום ההעסקה של העובד, ועל המעסיק לתעד את ישיבת השימוע על ידי עריכת פרוטוקול מתאים בו יירשמו דברי הישיבה.
    שימו לב שעל פי החוק המעסיק לא חייב להתייחס או להגיב לטענות העובד במהלך ישיבת השימוע, והוא רשאי לברר את העניין לעומק, ולהתייחס לטענות בהמשך במסגרת החלטה בכתב.
    כדאי לדעת גם שהעובד יכול להגיע לישיבת השימוע עם עורך דין או נציג אחר מטעמו שייצג אותו, אך המעסיק יכול לחייב אותו להודיע מראש על הייצוג, כדי שיוכל להיערך בהתאם גם כן.
    אפשרות אחרת היא שהעובד יוותר על ישיבת השימוע, כאשר במקרה זה המעסיק יוכל לקבל את החלטתו בכל זאת, ללא שמיעת העמדה של העובד. במקרים אלו רצוי לעגן את הדברים ולהעלותם על הכתב.

  2. שלב קבלת ההחלטה בעניין העובד והעלאת הדברים על הכתב
    אם ההחלטה היא לפטר את העובד, בשלב השלישי והאחרון של פיטורין כדין, יש להודיע על כך לעובד, על ידי מכתב פיטורין מנומק בכתב, הכולל התייחסות לעיקרי הטענות שהועלו על ידי העובד במהלך ישיבת השימוע.

    כמה זמן מראש המעסיק מחויב להודיע על פיטורים?

לפי החוק בישראל, עובד בעל וותק של שנה צריך לקבל התראה מוקדמת של 30 ימים לפחות, לפני כניסת הפיטורין לתוקף. ואילו לעובד בעל וותק קצר יותר, מגיע יום אחד של הודעה מוקדמת – על כל אחד מ-6 חודשי העבודה הראשונים, וכן יומיים וחצי על כל חודש נוסף.

מה לעשות אם פוטרתם שלא כדין?

אם פיטרו אתכם ללא שימוע או בהליך שימוע לקוי, או שפיטרו אתכם בדרך אחרת שלא כדין, אתם יכולים לתבוע פיצויים מהחברה שפיטרה אתכם. כאשר בתור הגורם המשפטי שייצג אתכם, רצוי לבחור במשרד עורכי דין המתמחה רק בדיני עבודה, כמו משרד עורכי הדין של משה וקרט ושות'.

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
מומחה בפת: פיתוח הקריירה של נוטריון
מומחה בפת: פיתוח הקריירה של נוטריון

לנוטריונים תפקיד מכריע במערכת המשפטית, תוך הבטחת האותנטיות של מסמכים ועסקאות. בפתח תקווה נוטריונים מספקים מגוון שירותים, לרבות אישור חתימות, ביצוע שבועות ואימות זהויות.

מומחה בשכט נוטריון
מומחה בשכט נוטריון

נוטריון שיכת הוא איש מקצוע המתמחה באישור מסמכים נוטריוני בישראל. הם ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת האותנטיות והחוקיות של מסמכים משפטיים שונים כגון חוזים, הסכמים ותצהירים.

נוטריון מנוסה באשקלון
נוטריון מנוסה באשקלון

לנוטריונים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים על ידי הבטחת האותנטיות והתוקף של מסמכים. באשקלון נוטריון מנוסה יכול לעשות את כל ההבדל בעסקאות המשפטיות שלכם.