שימוש בטלפון בעת נהיגה

 

שימוש בטלפון בעת נהיגהשימוש בטלפון בעת נהיגה

על פי תקנה 28(ב) לתקנות התעבורה בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –

(א)   לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית.

(ב)   לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s).

בתקנת משנה זו –

"דיבורית" – התקן המאפשר שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו.

"טלפון" – מכשיר המיועד לתקשורת אשר קיימים בו לחצנים לחיוג.

כלומר על פי התקנות ניתן לעשות שימוש בטלפון בשעת נהיגה רק באמצעות דיבורית. עצם האחיזה בטלפון היא אסורה, גם אם לא נעשה כל שימוש בטלפון באותה עת.

שימוש בטלפון הנייד בזמן עמידה ברמזור אדום

ככלל, בית המשפט מפרש את הביטוי "בעת שהרכב בתנועה" גם כעמידה ברמזור אדום. עם זאת, לאחרונה הונחו שוטרי התנועה שלא לתת דוחות למי שאוחז בטלפון בעת שהרכב עומד ברמזור אדום, שכן התנהגות זו אינה יוצרת סיכון תעבורתי. חשוב להדגיש כי מדובר בהנחיה פנימית של המשטרה אשר יכולה להשתנות בכל עת, ועל כן מומלץ שלא לעשות שימוש בטלפון הנייד גם בעת עמידה ברמזור אדום.

שימוש באוזניות בעת נהיגה

על פי תקנה 169 לתקנות התעבורה אסור לאדם לנהוג ברכב כשלאוזניו צמודות אוזניות אשר מחוברות למכשיר להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות אשר מחוברות למכשיר שמיעה רפואי.

מלשון התקנה ניתן ללמוד כי חל איסור על הנהג לנהוג ברכב כאשר הוא משתמש בשתי אוזניות. אולם התקנה לא מתייחסת למצב בו הנהג נוהג עם אוזניה אחת. החוק אינו אוסר או מתיר נהיגה עם אוזניה אחת, אך בית המשפט כבר זיכה בעבר אישה שהורשעה בנהיגה עם אוזניה, וקבע כי אין בשימוש באוזניה אחת כדי "לנתק" את הנהג מסביבתו.

שימוש בתצוגת מסך הנראית לעין הנהג

תקנה 28א לתקנות התעבורה קובעת:

(א)  ברכב מנועי המצוי בנסיעה לא תופעל תצוגה הנראית ממושב הנהג, יותקן ברכב מנגנון לניתוקה בהיות הרכב בנסיעה ולא ינהג בו אדם אלא אם נותקה התצוגה כאמור.

(ב)  האמור בתקנת משנה (א) לא יחול על תצוגה המיועדת לבקרה או ניווט של הרכב או על מערכות תצוגה בכלי רכב המשמשים את משטרת ישראל או את הרשות הארצית לכבאות והצלה או את שירות הביטחון הכללי לצורך מילוי תפקידם או את צבא הגנה לישראל למטרה ביטחונית.

(ג)   על אף האמור בתקנה זו, רשאי השר ליתן היתר להפעלה למטרה בטיחותית של תצוגה הנראית לנהג גם בעת נסיעת הרכב, ובלבד שהתצוגה אינה מחייבת צפייה רצופה בה והנהג ברכב שבו מותקנת תצוגה כאמור קיבל הכשרה לשימוש בה תוך כדי נהיגה.

על פי החוק אסור להקרין במסך התצוגה הקדמי (המסך אשר הנהג יכול לצפות בו) סרטים, סרטונים או כל דבר דומה. במידה וקיימת מערכת DVD בקדמת האוטו יש לוודא כי היא מנותקת בעת הנסיעה, בין אם על ידי מנגנון פנימי של המערכת ובין אם על ידי ניתוק הנעשה באופן ידני. במסכים האחוריים של הרכב מותר להקרין סרטים בשעת הנסיעה.

על פי תקנה 28א(ב) לתקנות התעבורה ניתן להציג במערכת תצוגה המיועדת לבקרה או לניווט. כלומר שימוש בתוכנות ניווט כגון waze או הצגת תפריט הרדיו על המסך הן פעולות מותרות.

שימוש בטלפון בעת נהיגההעונשים על שימוש בטלפון בזמן נהיגה ושימושים נוספים אסורים

  • נהיגה ברכב שבו לא מנותקת בזמן הנסיעה תצוגה הנראית לנהג – עונש הנהג הוא 4 נקודות והזמנה לדין.
  • נהיגה תוך שימוש בטלפון בעת שהרכב נע בלא דיבורית – עונש הנהג הוא 8 נקודות וקנס של 1,000 ₪.
  • שליחה או קריאת מסרון בעת נהיגה – עונש הנהג הוא 8 נקודות וקנס של 1,000 ₪.
  • נהיגה עם אוזניות – העונש לנהג הוא קנס של 250 ₪.

האם כדאי לפנות לעורך דין?

מומלץ מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה. ישנה חשיבות רבה להבחנה בין השימושים השונים אשר ניתן לעשות במכשיר הטלפון הנייד בשעת הנהיגה. סיווג לא נכון של השימוש במכשיר הטלפון יכול להוביל להחמרה משמעותית בענישה. כמו כן עורך הדין מכיר את החובות המוטלות על שוטר התנועה כאשר הוא נותן דוח, ועל כן יוכל לסייע גם בתקיפתו של הדוח עצמו.

 

 

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

נהיגה בקלות ראש

  יצא לכם לשמוע על הביטוי נהיגה בקלות ראש? יוצא לנו לשמוע על המונח הזה בחדשות או מי שעוסק בענייני דין מכיר את הביטוי הזה,

איך לעבור בדיקת ינשוף?

  אפילו בפעמים בהם לא שתינו בכלל, עדיין נהיה לחוצים לעמוד אל מול מחסום משטרתי לבדיקת ינשוף. כמובן שהדרך הטובה ביותר לעבור בדיקת ינשוף היא

עורך דין תעבורה

שיטת הנקודות

שיטת נקודות שיטת הנקודות הינה שיטה ישראלית המשמשת כאמצעי למעקב אחר עבירות תעבורה שמבצעים נהגים. עבירות תעבורה מסוימות יגררו בנוסף לעונש של קנס או זימון

לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים

אל תעצרו כאן

יש עוד מה לגלות

עורך דין ירושה

ניווט בהתנגדויות לצו ירושה: הבנת תפקידו של עורך דין לענייני ירושה

כאשר מוטבים או בעלי עניין מעלים התנגדויות לצוואה או לחלוקת ירושה, זה יכול להוביל לאתגרים משפטיים מורכבים הדורשים ניווט ופתרון זהירים. הבנת מהי התנגדות לצו ירושה ותפקידו של עורך דין לענייני ירושה בטיפול במחלוקות מסוג זה חיונית להבטחת חלוקה הוגנת והוגנת של הנכסים על פי רצונו של המוריש.

עורך דין ורופא שיניים

הדרך הנכונה לתביעת רופא שיניים: ייעוץ עם עורך דין רשלנות רפואית שיניים

רשלנות רפואית שיניים היא מצב בו רופא שיניים לא פעל כראוי, וגרם לנזק לחולה. שגיאות אלו יכולות להכליל משגיאות בטיפול, באבחון או במעקב אחרי המטופל. רשלנות כזו יכולה להוביל לתוצאות בלתי נתפסות כמו אי נוחות כרונית, כאבים, ואפילו פגיעה קיומית.

עורך דין

זכויות עובדים ומעסיקים: כיצד עורך דין דיני עבודה יכול לעזור

בעולם שבו סכסוכי עבודה נפוצים כמו חילופי העונות, הריקוד המורכב בין שמירה על זכויות עובדים לבין שמירה על חובות המעסיק יכול להרגיש לא פעם כמו הליכה על חבל דק מעל תהום המורכבות המשפטית. תארו לעצמכם מקום עבודה שבו הוגנות וכבוד לא רק מובטחים אלא מיושמים, שבו קולו של כל עובד מהדהד עם הבטחת הגנה, וכל מעסיק עומד איתן על קרקע של הגינות. זה אולי נראה כמו סצנה אידילית, אבל עם ההדרכה הנכונה, זה בהישג יד. הבנת האופן שבו עורך דין דיני עבודה יכול לגשר על הפער בין אידיאלים נשגבים לבין המציאות היומיומית אינה רק מועילה; זה חיוני לסביבת עבודה משגשגת. צלול לתוך הניואנסים של דיני העבודה וגלה את התפקיד המרכזי של אנשי מקצוע משפטיים אלה באיזון המאזניים של מקום העבודה.