פשיטת רגל לעוסק מורשה

 

פשיטת רגל לעוסק מורשהצריך חתיכת אומץ בכדי להיות עצמאי בארץ, כחצי מהעסקים הקטנים בארץ יסגרו תוך פחות משנתיים… לא פשוט להיות עוסק מורשה, אבל ישנם גם הרבה יתרונות בלא להיות שכיר. כאשר עסק מתחיל להתדרדר זה לא תמיד מסתיים בפשיטת רגל, אך יש מקרים בהם לא נותר מנוס. פשיטת רגל לעוסק מורשה אינו דבר נדיר, וכעת נראה לכם איך מומלץ לפעול.

 

פשיטת רגל לעוסק מורשה – כיצד עובד התהליך?

פשיטת רגל לעוסק מורשה מצריכה מבעלי העסקים לעמוד בסכום מסוים של חובות אשר משתנה משנה לשנה, רק כך יהיה זכאי לפנות לבית המשפט בבקשה לפשיטת רגל. מצד שני, בקשת פשיטת הרגל יכולה להגיע מצידם של הנושים כאשר בעל העסק מגיע לסכום מסוים המשתנה משנה לשנה (סכום החוב).

 

לאחר שאתם זכאים להגיש בקשה לפשיטת רגל עליכם לצרף אישורים ואסמכתאות אשר בית המשפט יבקש ממכם, כמו הכנסות שוטפות, בעלות, מידע אודות הנכסים העומדים לרשות בעל העסק ומשפחתו וכן הלאה. בכדי שיוכל כונס הנכסים ובית המשפט לבחון את מצבכם הכלכלי יהיה עליכם לחתום על הסכם סודיות המעניק אפשרות זו לגורמים המקצועיים. מכאן הליך פשיטת רגל זהה להליך פשיטת רגל סטנדרטי, לטוב ולרע.

 

פשיטת רגל לעוסק מורשה – זכויות עובדים

כאשר מעסיק עומד מול פשיטת רגל עליו להודיע בהקדם האפשרי לעובדים שלו על כך. העובדים זכאים לקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי במקרים הבאים:

  • במקרה בו נותרו פיצויים שלא הופרשו לקופת גמל או פנסיה.
  • כאשר המעסיק עדיין חייב לו תשלום שכר עבודה.
  • תשלומים שלא הועברו לקופות גמל, קרנות פנסיה או לביטוח מנהלים.

יש לציין שלבית המשפט יש סדר עדיפויות בנוגע פיצויים לנושים. בדרך כלל כאשר פושט הרגל נמצא בהליכים בו כבר יצא צו חדלות ופירעון וכונס הנכסים כבר התחיל בהליכים משפטיים לגבי אספת הרכוש. בתום התהליך הרכוש צריך להתחלק בין כל הנושים, אם אפשר גם בין עובדי החברה אשר להם פושט הרגל חייב תשלומים, בית המשפט מתעדף את הדרך הזאת לעומת תשלומים דרך המוסד לביטוח לאומי.

 

פשיטת רגל לעוסק מורשה – האם מומלץ לפושט רגל לפתוח עסק עצמאי?

תתפלאו לדעת אבל בית המשפט במקרים מסוימים מעודד את החייב לפתוח עסק עוסק מורשה או פטור כחלק מתהליך פשיטת רגל. האם זה הגיוני לתת לאדם שלא הצליח להתנהל כלכלית נכון כאשר היה עצמאי, והגיע לחובות רבים לפתוח עוד הפעם עסק עצמאי?

 

הסיבה לכך שתינתן אפשרות לחייב לפתוח עוסק מורשה היא די ריאליסטית ונכונה גם לבית המשפט וגם לנושים. יש להגיש בקשה לפתיחת עוסק פטור או עוסק מורשה לבית המשפט, ובית המשפט בוחן את הנכונות שלכם וסיכויי ההצלחה שלכם. האינטרס של בית המשפט הוא שככה החייב יצבור עוד הון ממנו יפריש לחובותיו, האינטרס של הנושים הינו זירוז הזמן עד להשבת החוב.

 

השיקול לפתיחת עוסק מורשה או פטור בזמן פשיטת רגל צריך להיעשות בסיוע עורך דין, המהלך לא משתלם לכל פושט רגל, זאת בהתאם לסכום חובותיו, היכולת הניהולית שלו ועד כמה ההשקעה משתלמת. המטרה של עורך הדין היא לשקף לכם את כל מה שאתם יכולים להפסיד או להרוויח, ולהפוך את כל הליך הבקשות להרבה יותר פשוט. ההתנהלות מול בית המשפט בהליך פשיטת רגל מצריך ייצוג משפטי לאורך כל הדרך בשביל להפוך את התהליך מארוך ומייגע, להליך קצר ופשוט. כאשר אתם עוסק מורשה, פשיטת הרגל היא אף יותר מסורבלת כיוון שיש כאן גם עובדים, וזאת מלבד למשפחה שלכם – בשביל העתיד הכלכלי שלך ושל משפחתך צור קשר עם עורך דין מקצועי עוד לפני תחילת התהליך.

 

עורך דין תעבורה מחיר
לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
הצוות ליפוי כוח נוטריוני ברחובות
הצוות ליפוי כוח נוטריוני ברחובות

רישום מסמך ייפוי כוח נוטריוני ברחובות הוא שלב מכריע בהבטחת תוקפו ואמיתותו. נוטריון משמש כצד שלישי ניטרלי המוודא את זהות הצדדים המעורבים ועדים לחתימה על המסמך. זה עוזר למנוע הונאה ומבטיח שהמסמך מחייב מבחינה משפטית.

נוטריון צמוד עורכי דין בבאר שבע
נוטריון צמוד עורכי דין בבאר שבע

בכל הנוגע לעניינים משפטיים בבאר שבע, עורך דין ונוטריון אמין לצידך חיוני. עם המומחיות והניסיון שלהם, הם יכולים לסייע לך בניווט בין סוגיות משפטיות שונות ולהבטיח שהזכויות שלך מוגנות.

מומחה לנוטריון בכפר סבא
מומחה לנוטריון בכפר סבא

כשמדובר במסמכים משפטיים חשובים, יש חשיבות מכרעת לנוטריון אמין. בכפר סבא ישנם נוטריונים מומחים המציעים מגוון שירותים מקצועיים להבטחת תקפות ואותנטיות המסמכים שלכם. בין אם אתם צריכים לבצע אישור נוטריון על חוזה, צוואה או ייפוי כוח, נוטריון מיומן בכפר סבא יכול לעזור לכם לנווט את התהליך בקלות.

נוטריון מנוסה בעפולה: השירות שאתם צריכים
נוטריון מנוסה בעפולה: השירות שאתם צריכים

כאשר מדובר במסמכים משפטיים חשובים, יש צורך בנוטריון אמין. בעפולה תוכלו לסמוך על המומחיות והמקצועיות של שירותי הנוטריון המנוסים שלנו. הצוות שלנו בקיא במגוון מסמכים, לרבות חוזים, תצהירים ויפוי כח.