פשיטת רגל יורשים

 

פשיטת רגל יורשיםכל אדם רשאי לוותר על חלקו בירושה, כתוצאה מכך הירושה עוברת למנהל העיזבון או לשאר היורשים. אך מה בנוגע לפושט רגל שמוכן לוותר על חלקו בירושה? הרי שכאן הבקשה יותר מסובכת, נכס הירושה הינו תלות עבור הנושים של החייב, במקרה כזה מהו פסק הדין? ומה בנוגע לפושט רגל שנפטר במהלך התהליך?

 

פשיטת רגל יורשים – מהו "עיזבון"?

את המושג "עיזבון" אתם תשמעו פעמים רבות בקשר לירושה. המושג אינו מוגדר בחוק והוא למעשה כל הנכסים של המת העוברים בירושה. זאת אומרת, עיזבון הוא כל הרכוש והנכסים, הזכויות והחובות שלו. ישנם שלושה סוגי נכסים שאינם נכללים בעיזבון – חברות קרן פנסיה, קופת תגמולים וכספים שיש לשלם על פי חוזה ביטוח. האם זה אומר שגם חובות פשיטת רגל הן רגל מעיזבון המנוח?

 

הליך פשיטת רגל יורשים כמו ירושה?

כאשר אדם נמצא באמצע הליך פשיטת רגל, בית המשפט לוקח בחשבון מצב בו החייב נפטר, לצערנו התרחיש קרה לא פעם. לכן, בית המשפט הגדיר כללים ברורים להמשך הליך פשיטת הרגל. המטרה היא להמשיך את התהליך כאילו החייב עוד בן החיים, נכסיו יגיעו לנושים ולא ליורשים. כאשר אדם עובר פשיטת רגל יורשים לפי צוואה אינן זכאים למה שהוכרז כיוון שכל נכסיו של החייב עוברים לכונס הנכסים אשר הוא מחלק את כל נכסיו של החייב עד לקבלת צו הפטר.

 

במקרה בו החייב נפטר עוד לפני שהוכרז כפושט רגל, לכל אחד מהנושים יש את האפשרות להגיש בקשה לניהול עיזבון כדי לקבל את מה שמגיע לו. ההליך יבוצע כמו כל הליך פשיטת רגל אך תחת כותרת אחרת – צו ניהול עיזבון. הליך זה הינו מעט יותר מסובך מכיוון שיש את עניין הירושה והאם הנכסים כבר הועברו לאדם שאינו חייב.

 

פשיטת רגל יורשים – הירושה הועברה כבר

כפי שאתם מכירים את עניין הירושה, כאשר אדם הולך לעולמו הוא בדרך כלל מותיר אחריו צוואה, במידה ולא ישנם דרכים חוקיות לדרוש את הירושה עבור היורשים החוקיים. אך מה קורה במקרה בו אדם הותיר אחריו חובות? האם זה הגיוני שהיורשים יקבלו את חובות הנפטר כמו רעם ביום בהיר? האם הם לא זכאים לירושה? לאחר שהיורשים מקבלים צו קיום ירושה הם זכאים לעשות כרצונם בנכסי החייב.

 

מצד שני, בכדי שאותם נושים יהיו זכאים לקבל את מה שמגיע להם, עליהם להגיש בקשה לניהול עזבון. מרגע שהחייב נפטר השעון מתקתק… מצד אחד היורשים יכולים למכור בכל רגע את הנכסים של החייב, ומצד שני הנושים צריכים את נכסי החייב בכדי לקבל החזר עבור חובותיו. על הנושים למנוע צעד של "ריקון" העיזבון מהר ככל שניתן, באם הנכסים כבר נמכרו בתום לב, לא יהיה ניתן להחזיר את הנכסים בכדי לשלם את חובותיהם של הנושים.

 

פשיטת רגל יורשים – היעזרו באיש מקצוע

עניין פשיטת רגל הינו הליך מסובך כשלעצמו, אז כאשר החייב נפטר ההליך רק הופך ליותר מסובך. עניין הירושה היא תמיד מהווה בעיה, גם כאשר לא מדובר על מצב בו הנפטר החל הליך פשיטת רגל, וגם במקרים כאלה היורשים נעזרים בעורך דין בכדי למנוע מריבות משפחתיות.

 

הירושה הינה הזכאות של היורשים אך במקרה של פשיטת רגל, גם של הנושים. אנו בוודאי יודעים כמה חשוב לכם לקבל את מה שהותיר אחריו אהובכם, ולכן עליכם להיעזר בעורך דין מהר ככל שניתן. עניין ניהול עיזבון הינו עניין של זמן והוכחות, אסור לכם לבזבז אף דקה.

 

משרד עורכי דין במרכז
לקביעת פגישה או ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים
אל תעצרו כאן
יש עוד מה לגלות
נוטריון מוכשר בחיפה: הבחירה הנכונה
נוטריון מוכשר בחיפה: הבחירה הנכונה

שירותי נוטריון ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות על ידי הבטחת האותנטיות של מסמכים וחתימות. בין אם אתם קונים נכס, מקימים עסק או עורכים צוואה, מעורבות נוטריון יכולה לספק שקט נפשי.

נוטריון ממומשק
נוטריון ממומשק

טפסי נוטריון ממלאים תפקיד מכריע בעסקאות משפטיות על ידי אימות זהות החותמים והבטחת אותנטיות המסמכים. טפסים אלו משמשים לאישור חתימות, ניהול שבועות ולראיה בחתימה על מסמכים חשובים כגון חוזים, שטרות וצוואות. על ידי חתימה של עד נוטריון על מסמך, יכולים הצדדים המעורבים להיות בטוחים שהמסמך הוא לגיטימי ומחייב.

נוטריון בגרמנית: מקצוענות בירושלים
נוטריון בגרמנית: מקצוענות בירושלים

לנוטריון גרמני בירושלים תפקיד מכריע בעניינים משפטיים, בהבטחת האותנטיות והחוקיות של מסמכים. לנוטריונים יש סמכות לאשר חתימות, לנהל שבועות ולאמת מסמכים משפטיים. תפקידם חיוני בשמירה על שלמות העסקאות המשפטיות והגנה על האינטרסים של כל הצדדים המעורבים.

הצוות ליפוי כוח נוטריוני ברחובות
הצוות ליפוי כוח נוטריוני ברחובות

רישום מסמך ייפוי כוח נוטריוני ברחובות הוא שלב מכריע בהבטחת תוקפו ואמיתותו. נוטריון משמש כצד שלישי ניטרלי המוודא את זהות הצדדים המעורבים ועדים לחתימה על המסמך. זה עוזר למנוע הונאה ומבטיח שהמסמך מחייב מבחינה משפטית.